Hur mycket skit tål din hoj :)

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 900SS
Jag är lite besviken på duccen. Lite skit rensar magen, mycket skit blir man mätt av, men att den skulle gå så illa av lite skräp i förgasarna... Nån gång vart tionde år kanske man skall rensa i alla fall :)

IMG_0038.JPG

Äsch då, det där ser ju nästa nytt ut. Så här såg det ut i bromskoppen på en hoj jag rev för ett par år sedan:
IMG_1668.jpg

Jag kanske ska orka att tvätta förgasarna på min pendlingshoj, men den går ju fortfarande. :D

Jag kanske ska orka att tvätta förgasarna på min pendlingshoj, men den går ju fortfarande. :D

Jag tvingades riva förgasaren på min Parsun 2.5hk utombordare för den stannade intermittent. Berodde på att där var så mycket skit i flottörhuset att flottören inte kunde öppna för soppan.

Fixa hemma i garaget eller i vägrenen på E18, hemma i garaget eller i vägrenen på E18, livet är fullt av jobbiga val... :D

Äsch, den går ju fortfarande. Och överraskande bra för den delen. Den blir bara lite grinig när det är kyligt och fuktigt nuförtiden. :hihi
Jag håller på med att laga och fixa saker som faktiskt inte fungerar ordentligt på den, så förgasare får vänta. De behöver nog både tvättas, synkas och eventuellt renoveras när jag väl plockar isär.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back