Hur mycket pengar har du kvar?

Hur mycket har du kvar?

• Antal röstningar
    0
hållundan skrev:
Tja, har väl kvar 800 kanske. Hoj+bil+apdyr lägenhet och CSN funkar väl sådär... Men jag gnäller inte, man klarar ju sig. Det gäller ju att prioritera som dom säger.

Vad är en apdyr lägenhet?

Fakk. Röstade på hur mycket jag har i snitt kvar från förra när det är dags för löning igen...

Mat är dyrt. :3freak

Mavve skrev:
Vad är en apdyr lägenhet?
Tja, ~3300 för en liten etta på 28 kvadrat tycker jag är rätt dyrt.

Sen om man ifrågasätter själva ordet apdyr får man väl säga att det är dyrt, lite dyrare än skitdyrt. Typ, änna.

hållundan skrev:
Tja, ~3300 för en liten etta på 28 kvadrat tycker jag är rätt dyrt.

Sen om man ifrågasätter själva ordet apdyr får man väl säga att det är dyrt, lite dyrare än skitdyrt. Typ, änna.

Oj helvete.

Jag har en etta på 50kvm med knappa 2500 i hyra - inkl. hörnP-plats fast med ett jävla träd ovanför. Bra område och med en hyresvärd som tvättar mina kläder åt mig(jag vet inte varför hon gör det men hon vill o jag e glad att jag slipper).
Lite som i USA är det med - jag kan ge henne hyran i handen om jag vill..... enkelt o smidigt haha.

Hur klarar du dig?
Jag har knappt ut 10 i månaden tror jag(2veckorslön från ett pissjobb) o jag får fan tigga mat numera ju.
Ja, nästan är det så iaf.

Mavve skrev:
Jag har en etta på 50kvm med knappa 2500 i hyra - inkl. hörnP-plats fast med ett jävla träd ovanför. Bra område och med en hyresvärd som tvättar mina kläder åt mig(jag vet inte varför hon gör det men hon vill o jag e glad att jag slipper).
Lite som i USA är det med - jag kan ge henne hyran i handen om jag vill..... enkelt o smidigt haha.
Låter som du bor hemma...

Mavve skrev:
Allting suger i Sverige. Tjänar man pengar tar de allting ifrån en i form av skatt o avgifter.

Hade över 50lax vissa månader o fick ut 24 från det - INTE ENS HÄLFTEN. Hur lönt var det då att jobba?
Fuck you.

Jag jobbar i Danmark och har 66.000 SEK i månaden, men skattas i Danmark och har därför 21.000 SEK i handen var månad. Jävla kommunist-samhälle! Dessutom betalar jag 180 % avgift + moms på hojen och bilen.

Fast, jag har utgifter for runt 3000 i månaden, så det funkar ändå.

RacerKeld skrev:
Fuck you.

Jag jobbar i Danmark och har 66.000 SEK i månaden, men skattas i Danmark och har därför 21.000 SEK i handen var månad. Jävla kommunist-samhälle! Dessutom betalar jag 180 % avgift + moms på hojen och bilen.

Fast, jag har utgifter for runt 3000 i månaden, så det funkar ändå.
Jag skulle inte klaga med 18 papp kvar i fickan per månad :tomten

Farbrordane skrev:
det är fan inte lätt att vara student å samtidigt ha hoj

Johodå! :tungan

Är själv student och har 5800 kvar efter jag betalt mina räkningar...gäller att vända på slantarna :rolleyes:

Känns lite sjukt faktiskt att spara pengar som man lånar... :3freak

Har lite över iaf. Jobbar på två jobb nu. Ska inte köpa mer saker (förutom några få julklappar) och lägger nu undan pengar.

Har stora tankar på att omskola mig snart med nytt jobb.

Mavve skrev:
A-kassa är fan livet.

Ska säga upp mig och dra in max A-kassa och sen ringa alla som tjatar om svartjobb.

Wow nu ska jag bli rik.....

Farligt att vänja sig vi det. Jag stämplade/sjukskriven och jobbade vid sidan under tre år. Fick sen arbetsförmedlingen på halsen. Började jobba vitt och förlorade ca 15 k i månaden på den affären.. :huvet

#78# skrev:
Farligt att vänja sig vi det. Jag stämplade/sjukskriven och jobbade vid sidan under tre år. Fick sen arbetsförmedlingen på halsen. Började jobba vitt och förlorade ca 15 k i månaden på den affären.. :huvet
Parasit! :mad:

Visst tjänar du på att jobba i norge å svea och bygga hus. MEN VEM FAN VILL GÖRA DET HELA SITT LIV!

morlock skrev:
Måhända, men vissa gör mer för pengar än andra... :D
Under denna tid jag va "arbetslös" gick jag till banken och lånade till både bil och villa. Lätt som en plätt. Har ju kaklat hennes badrum och bytt hennes fönster mm

Det ända hon sa va
-Det ser ju inte så bra ut på pappret detta, men jag vet ju hur det ligger till igentligen :tungan

Last edited:
jobba är helt ovärt....fast jag gör det ju ändå.

#78# skrev:
Måhända, men vissa gör mer för pengar än andra... :D
Under denna tid jag va "arbetslös" gick jag till banken och lånade till både bil och villa. Lätt som en plätt. Har ju kaklat hennes badrum och bytt hennes fönster mm

Det ända hon sa va
-Det ser ju inte så bra ut på pappret detta, men jag vet ju hur det ligger till igentligen :tungan
Nämen, vilken bra idé. Det är väl så man ska göra då?

Jösses. Om jag nu mot all förmodan hade uppträtt som i ditt fall hade jag ju fan inte skyltat med det vitt och brett. Men, det är ju jag det.

#78# skrev:
Måhända, men vissa gör mer för pengar än andra...
Bidragsfuskare som du är nog fan bland de lägst stående människorna jag känner till, nästan nere på samma nivå som pedofiler och krigsförbrytare. Vilket jävla generalmongo du måste vara som på ett stort forum glatt berättar att du tillhör de äckligaste parasiterna i samhället.

sgtpepper skrev:
Bidragsfuskare som du är nog fan bland de lägst stående människorna jag känner till, nästan nere på samma nivå som pedofiler och krigsförbrytare. Vilket jävla generalmongo du måste vara som på ett stort forum glatt berättar att du tillhör de äckligaste parasiterna i samhället.

Instämmer, att man sedan skryter om det?!?!?!?!?!?!?!?!?

sgtpepper skrev:

Haller med helt och fullt, blir otroligt lack pa dessa parasiterande tjuvar. Tack och lov slipper jag dock betala 57% i skatt som gar till sana som #78# eftersom jag jobbar utomlands numera. Sa till ursprungsfragan; har mer an tillrackligt kvar att leka for efter att skatt och hyra ar betalda.

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...