Hur mycket pengar har du kvar?

Hur mycket har du kvar?

• Antal röstningar
    0

björn.e

hej hej
Gick med
19 Apr 2003
Hoj
Brukar vara den med nummer 4
Vi har ju redan avhandlat vem som tjänar vad i många trådar, så nu kan vi ju kolla hur mycket du har kvar när du betalt alla räkningar...

björn.e

Den här månaden var rätt bra

Last edited:
8 papp ungefär efter samtliga räkningar, men 2 av dom går till livsmedel.

Bor man inte bort alla sina pengar så kan man faktiskt leva rätt gott även på en låg lön :)

hm..har gemensam ekonomi med 2fast4some Jag får ut sjukersättning och han får ut mellan 260000-30000 efter skatt.

Räkningar mellan 12000-16000, vissa månader är värre, t ex kostade det 4000 att fixa kyl o frys.
Har man hus har man alltid hål att stoppa pengarna i.

Edit. Amorterar kraftigt på huslånet så att det är helt återbetalt om 10år därav höga räkningar, kan ju minskas vid eve ekonomisk kris.

Last edited:
2fast4hjo skrev:
får ut mellan 260000-30000 efter skatt.
Va jobbar han med? :)

Det är förstårligt att det är dyrt med hus, själv kommer det nog dröja riktigt länge innan jag ens funderar på att köpa hus!

2fast4hjo skrev:
Snickare i norge. Arbetar mån-ons när det är ackord, annars mån-tors.

Fan, där skulle man jobbat istället för cp-Sverige där man kan vara glad om man kan betala hyran ens på sin fattiga snickarlön.

Fattar inte varför jag ville bli det - allt var fan så mycket bättre innan när man stod o stampa i en fabrik där man kunde ligga i koma för att utföra arbetsuppgifterna.

Mavve skrev:
Fan, där skulle man jobbat istället för cp-Sverige där man kan vara glad om man kan betala hyran ens på sin fattiga snickarlön.

Fattar inte varför jag ville bli det - allt var fan så mycket bättre innan när man stod o stampa i en fabrik där man kunde ligga i koma för att utföra arbetsuppgifterna.

Dom där pengarna kan du väl tjäna i sverige också om du är borta och jobbar.

Rigge skrev:
Dom där pengarna kan du väl tjäna i sverige också om du är borta och jobbar.

Har inte så giftiga traktamenten på mitt jobb.

När vi ligger ute får man typ bara 2000kr mer än den normlat sugigt låga lönen som täcker räkningarna men inte min mat.

Hatar det verkligen o bytar förmodligen efter nyår.

Mavve skrev:

Det byggs som aldrig förr i oslo där han är nu.SÖK om du har möjlighet!! har inget att förlora. Deklarerar norskt och slipper därav fastighetsskatten (är ju en viss procent på inkomsten men jörgen är nolltaxerad i sverige ) :banana

Får full sjukersättning från första dagen, ingen karens alltså men de kräver dock läkarintyg redan efter tre dagar.

Dock ingår semesterersättningen i lönen så det får man lägga undan till.

När han var arbetslös, "mellan två byggen" förra året så fick han ut 2000 mer i a-kassa än vad jag fick i en heltidslön som läkarsekreterare i Göteborg, ett arbete som jag tuvärr var tvungen att säga upp mig ifrån pga hälsoskäl :(

A-kassa är fan livet.

Ska säga upp mig och dra in max A-kassa och sen ringa alla som tjatar om svartjobb.

Wow nu ska jag bli rik.....

2fast4hjo skrev:
Ja men knappast på att jobba tre-fyra dagar i veckan, eller :va (den arbetsplatsen vill jag se)

Allting suger i Sverige. Tjänar man pengar tar de allting ifrån en i form av skatt o avgifter.

Hade över 50lax vissa månader o fick ut 24 från det - INTE ENS HÄLFTEN. Hur lönt var det då att jobba?

Nu har man ut 3 känns det som.

Mavve skrev:
Allting suger i Sverige. Tjänar man pengar tar de allting ifrån en i form av skatt o avgifter.

Hade över 50lax vissa månader o fick ut 24 från det - INTE ENS HÄLFTEN. Hur lönt var det då att jobba?

Nu har man ut 3 känns det som.

Håller med dig.

Den där jävla a-kassan t ex såg till att jag inte fick ett öre i ersättning när jag sa upp mig de första 45 dagarna trots att jag sa upp mig pga hälsoskäl och långa resor (hade t om läkarintyg) Det fattar väl vem som helst att det inte är lämpligt att jobba inom sjukvården och sitta på tåg om man är mycket infektionskänslig *jävla :kocko nötter* :mad:

Pratade med dem i tfn x antal gånger innan jag tog beslutet och då var det inga problem att åberopa hälsoskäl och långa resor som argument till att jag sa upp mig så länge jag ordnade ett läkarintyg.

Sedan finns det ngt som heter "särskilt högriskskydd" dvs är man sjuk mer än 10/ggr på ett år så kan man få slippa karensdagen...tror ni att försäkringskassan informerar om detta..fick reda det tack vare en granne.

2fast4hjo skrev:
Ja men knappast på att jobba tre-fyra dagar i veckan, eller :va (den arbetsplatsen vill jag se)

40 timmar iallafall, fast 4 dar. Jag fick ut 25000 utan en timme övertid, fast det var 5 veckors lön egentligen, månaden före fick jag ut betydligt mer men då var det mycket mer övertid också, fast 4 veckors lön.

2fast4hjo skrev:
norge har 38h/arbetsvecka :hihi

Ojdå, dom två timmarna är nog väldigt jättebra för det är ju inte alls nån restid hem heller.

ok förenklat då, 65000 på kontot för 2 månaders jobb.

Tja, har väl kvar 800 kanske. Hoj+bil+apdyr lägenhet och CSN funkar väl sådär... Men jag gnäller inte, man klarar ju sig. Det gäller ju att prioritera som dom säger.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg