Viktor L
Moderator
jo men det är väl klart man måste...
Det är ju därför fransmännen hos motul gjort en olja som liknar spadet i senapsill och valvoline går att få i löksill-nyans...:d
Dagens!

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
jo men det är väl klart man måste...
Det är ju därför fransmännen hos motul gjort en olja som liknar spadet i senapsill och valvoline går att få i löksill-nyans...:d
Som sagt killarna från JapanAlltså, varför i helvete ska du fylla upp hela motorn med olja? Vill man vara överambitiös så ska man tappa oljan. Fylla på med ny olja så mycket det går (så att det inte finns utrymme för luft/fukt). Sen tappa oljan o fylla på rätt mängd på våren.Rekomenderar kvackarna
Finns väl förfan ingen anledning att betala flera säsonger värt med olja för att konservera motorn under vintern. Du ska ju inte "lägga in" motorn som du gör med sill.Kvackarna från Japan vet ju ingenting
Antingen har du grovt missförstått vad som står i manualen/repboken eller så är det nån jävla kvackare som skrivit den.
eller tvåskulle förstå det om man ska ställa undan hojen i 20+år tja fick ju ett återfall efter sisådär 18år så det vete fan när den kommer ut igen, skulle jag nog även tagit ut tändstiften och fyllt cylindrarna med olja
Står så exakt i manualen också
, men för att låta den stå undre en vinter? tja.....
Om du nu menar allvar - Som sagts en massa gånger tidigare; finns ingen som helst mening med att göra det. Tror inte att (ev) tidigare ägare på din hoj har gjort det föregående vintrar. Du kommer att behöva att köpa olja för mer pengar än vad motorcykeln är värd.
Du måste ha missförstått texten. Skulle du inte kunna skriva här exakt vad det står i boken? :nyfiken
Jo alltså jag ska inte hälla i rätt mängd!det vet jag redan 3300ml!jag ska fylla skiten enligt bokoch frågan blir hur många liter krävs??
Du måste ha missförstått texten. Skulle du inte kunna skriva här exakt vad det står i boken? :nyfiken
ÄntligenHar haft några Suzuki genom åren och känner igen
det där med att fylla motorn upp till påfyllningspluggen
med olja.
Har ju ingen manual kvar men det står faktiskt så i
rekomendationerna för vinterförvaring!
Suzuki special![]()
bra där killen...umm, en snabb spontangissning säger mig 3,3 liter...
![]()
Förvaring av motorcykel.Om motorcykeln inte skall användas under en längre tid,såsom över vintern eller av något annat skäl,behöver motorcykeln underhåll som fodrar att korrekt material används.
Motor
1.Slå i en matsked motorolja i tändstiftsöppningarna.Sätt i tändstiften och kör motorn några varv.
2.Tappa ur motoroljan ordentligt och fyll vevhuset men ny motorolja ÄNDA UPP till påfyllningshålets kant.
Äntligen
bra där killen
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |