Hur mycket norrlänning är du?

Kunde du inte paltreceptet?

Är man man och norrlänning så kan man inte ens koka vatten utan att bränna vid, så den delen av testet blir lite missvisande.

Antingen säger man åt kärringen att det skulle va gott med palt, så vet hon vad hon har att göra, eller så går man till kylskåpet och skär ett tjockt stycke piteortens korv och äter den med "smolanedi" gjord på fetmjölk...

Man ringer ju mormor om man ska ha palt. Ingen under 65 år klarar av att laga perfekt palt.

13%

och jag har fan aldrig vatt där uppe:yoparty

74% och då är man från Östersund, inte ens riktiga Norrland, bara Lapphawaii.

Jag fick svaret: 25% - helt okej med tanke på att du varken är född eller bor i Norrland.

Det jag blir lite irriterad över med alla såna här tester är bara att man aldrig får nåt "facit" när man är färdig...
jag menar, man blir ju nyfiken...ska jag nu behöva spendera resten av kvällen med att söka efter paltrecept, postnummer och dialektprov, eller? :gnissla

81% Bor mellan Sundsvall och Östersund, trivs i "norrland" men ska flytta söderöver för att hitta dom förbannat sällsynta jobben här uppe..:mad:

Fick 8%, trodde jag skulle få betydligt mer än så.

Fast sen mindes jag att jag igår var på lägenhetsvisning på södermalm, för att sen gå ner till STREET och dricka en kopp cappucino iförd kläder för typ 6000 spänn :gnissla

Haha.. 87% men gissade helt på post nr. Vissa av frågorna är omöjliga att kunna om man inte bott i Norrland och det är väl det som är meningen:tummenupp

Gjorde testet. Har trots allt bott i Lapphelvetet i sju år.

(Lapphelvete är kanske lite överdrift, för jag trivdes hur bra som helst där i Umeå! :tummenupp Dessutom ligger väl inte ens Umeå i Lappland, eller?)

Fick trots mina år i härliga Norrland bara ihop 25%, så uppenbarligen gjorde jag rätt som flyttade eftersom jag tydligen inte alls passade in. :gnissla

Träffade på en same på Äpplet en gång som sade att ju längre norrut och in i landet man kommer, ju snabbare klipper de orden. Tillräckligt långt norrut och in i landet så säger de bara (försöker mig på lite fonetisk skrift här), "Tsjup", åt allting. :D

Intressant i testet vore att få veta de utmärkande personlighetsdrag som utgör en norrlänning.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman