Det är helt sjukt vad folk lägger pengar på båge. Med dem månadskostnaderna hade man lätt haft råd med en superbil tex en Modena 360 vilket jag hade valt före vilken hoj som helst i princip![]()
Jag föredrar hoj framför bil däremot.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det är helt sjukt vad folk lägger pengar på båge. Med dem månadskostnaderna hade man lätt haft råd med en superbil tex en Modena 360 vilket jag hade valt före vilken hoj som helst i princip![]()
Jag föredrar hoj framför bil däremot.Plus att på vinterdelen av året så kostar den inte många pengar i månaden.
![]()
Det gör den väl ändå i de flesta fall (försäkringen).
Om några år går det att entusiastförsäkra en Modena (2000 kr/året) men då får den brukas därefter, måttligt. 1000 mil / år max, och får inte användas i vardagspendel, osv. Utan enbart nöjesåka. Sen kan man ställa av försäkringen. Tror garageförsäkringen ligger på drygt 500 kr / år. Mina mc försäkringar, de jag haft råd med har aldrig gått att ställa av.
Så visst är det billigare med bil, i de flesta situationerna. Sen gäller det att ha cash att punga ut för service osv, men det bortser jag från, men även med det inräknat skulle många i den här tråden ha råd att driva en italiensk fullblods sportbil.
Men jag håller med, hoj är roligare att köra än bil - men att äga en 360 Modena, köra och lyssna på måste slå alla hojar i min bok.
Detta gäller två hojar.
Lån: 1500kr/mån
Försäkring: 750kr/mån
Bensin: 0-1500kr/mån
Slitdelar/däck: 3-400kr/mån
Övrigt: 1000-10000kr/mån
Detta gäller två hojar.
Lån: 1500kr/mån
Försäkring: 750kr/mån
Bensin: 0-1500kr/mån
Slitdelar/däck: 3-400kr/mån
Övrigt: 1000-10000kr/mån
Ja den där övrigt är en jävla gubbe![]()
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |