Hur mycket kostade din Lunch idag?

finns massor med olika lunchresturanger på lindholmen, kostar mellan 50-80:-.. gäller att kolla runt så man tar den som har bäst käk för dagen, ingen är sådär överlag-fantastisk tyvärr.

har ett bra mackställe dock där man kan köpa fina baguetter för 35:-, givetvis långledigt på sommaren :huvet

laga egen lunch is the shit, men tyvärr så orkar man ju inte alltid det.

Siktar på att hinna inom Gooh! på Arlanda på vägen hem till Helsingborg.
Deras köttbullar är mumsfilibabba, och kostar ca 50kr.

Mat i låda á 60:- inkl dricka, bröd och sallad. Alla dagar i veckan hela månaden ~= 1380:-

Lunchen går la loss på runt 70 spänn om dagen. Om man inte smiter ned till Erik lallersteds vinbar på fredagarna (schysst buffé). då går den loss på 95 spänn. hujja!

25:- för en rejäl portion mkt god köttgryta, en stor tallrik fräsch sallad samt en cola....är dock i Ungern därav prisnivån :D :tummenupp

Ca 21 kr. Findus-jä*vla-micro-låda som idag bjöd på Pasta med kryddiga köttbullar, tomatsås och oliver.:näsblod

Då ekonomin är en trång sektor blir det ungefär samma stuk på luncherna en tid framöver.

21*20=420kr/mån (eller ungefär 7st ute luncher)

Last edited:
65 spänn för nån pasta med kött, bröd och sallad till, saft och vatten. var riktigt gott

Inte ätit frulle än.

Luchen blir nog 0 då ja bor hemma om jag inte äter ute.

Tror jag äter billigast . köper 20 pack Ecab pizzor ..tar en om dagen med vatten . kommer säkert dö i förtid för dom pizzorna är inte fracka . men 100 spänn i månaden för lunch är helt ok..:tummenupp

Biker78 skrev:
2345737 Inga problem pengarna ska rulla:tummenupp

Palla att mecka med matlåda och skit. Dessutom är det trevligare att bryta lite i jobbet och gå iväg och snacka lite skit med medarbetarna ett tag.

lätt värt 2k i månaden för att käka ute tycker jag :p

Zeeall skrev:
2345699 hur i helvete kan ni lägga ut 60 spänn om dagen på lunch!?

blir inte varje dag för mig, när jag inte orkar laga egen mat typ
(vilket iofs kan bli rätt ofta) :)

xfader skrev:
2345751 Palla att mecka med matlåda och skit. Dessutom är det trevligare att bryta lite i jobbet och gå iväg och snacka lite skit med medarbetarna ett tag.

lätt värt 2k i månaden för att käka ute tycker jag :p

Sånt orkar väl ingen med? Köper alltid mat på jobbet mycke mer varierande mat än om jag skulle laga själv.

Bobbo V skrev:
2343457 Jag och en polare var förbi Subway här i Uppsala å åt lunch idag, jag åt en 1 fots sub med: Ost, Kalkon, Bacon, å lite grönsaker på, sen tog jag en läsk och en kaka till. 79:- fick jag betala för det, 79:- för en jävla macka! visst, den var jävligt god men jag sitter å funderar på om det var värt det.
På stället brevid kunde man antagligen fått en ordentlig lunch inkl. dricka, bröd och sallad för 50:-

Vad kostade eran lunch och vad åt ni?
30 spänn om dagen för nachos, kina buffe, pizza, spaggeti, husmanskost eller big mac & co när man har bråttom.

Elevkort med 30 spänn om dagen is the shit. :)

Idag blev det en Hamburgertallrik, 150g burgare m. bröd, pommes, sallad och dricka för 55:- Gott och bra pris!

Äter gratis lunch på jobbet. (Gratis frukost också, och middag om man jobbar kväll.)

Idag blev det färskpotatis, kokta grönsaker, lax och hollandaisesås med rabarberkräm till efterrätt.

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing