Hur mycket kan du spara per månad

Jag sparar ungefär

• Antal röstningar
    0

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Nu är det dags att spara pengar till vårens mc-äventyr, hur mycket har du kvar när alla utgifter är betalda.

GSXR1100R skrev:
Nu är det dags att spara pengar till vårens mc-äventyr, hur mycket har du kvar när alla utgifter är betalda.

Du, jag har ett fakkin jävla tecken i min bankbok och det är ett stort jävla minustecken. (inte arg på dig, arg på min ekonomi) :mad: :huvet :4skrika

Iom att min lön sviktar från bidrag till högavlönad är det svårt att säga...Men för att driva runt nästa säsong krävs det väll än 4000 :3freak

valmers skrev:
Det ska du skita i, gubbe. :mad:
Det handlar inte om hur mycket pengar man tjänar, det handlar om hur mycket man har kvar, men du smäller ju allt på krogragg din looser :D

GSXR1100R skrev:
Det handlar inte om hur mycket pengar man tjänar, det handlar om hur mycket man har kvar, men du smäller ju allt på krogragg din looser :D
Loser heter det. Och din avund är tydlig.

GSXR1100R skrev:

Jag hajar inte riktigt vad det är man ska spara till? Bensinen? Banåkning?

Markus skrev:
Jag hajar inte riktigt vad det är man ska spara till? Bensinen? Banåkning?
Ja och semestern och annat, men vissa behöver inte ens spara....

Hela året om lägger jag alla pengar som går på mc o allt runtomkring. Vartenda öre!

Går back varje månad, gnager på återstoden av sommarlönen och studielånet. Back, back, back och slår man ihop alla konton framkallar man som genom magi en ursinnig inkasso kärring som jagar en land och rike runt. Hondjävulen som aldrig ger upp och aldrig dör.

Ah, avskriven för dagen.

GSXR1100R skrev:
Ja och semestern och annat, men vissa behöver inte ens spara....

Åhå, hojsemester? Det går nog inte på min hoj ändå. Själv tankade jag min hoj under sommaren, och lämnade in den för tvätt en gång. Så nej, jag behövde inte spara ihop 500/månad. :)

HanneZ skrev:
Hela året om lägger jag alla pengar som går på mc o allt runtomkring. Vartenda öre!

Så är det.. :fakta

Och pengarna som läggs åt sidan är enbart till för att köpa ännu ballare mc prylar och fler fetare hojar... :pangihuve

Spara? Går går minus varje månad, fattar inte hur jag ska ha råd nästa säsong. Tur att farsan finns... Men jag lägger väl 2-3000:- på hojen varje månad som det är nu. När den är lagad kan jag börja spara, i typ mars. :D

Har ingen möjlighet att spara... Lägger förvisso 200 på fondspar varje månad. 6900 sek ger inte allt för mycket utrymme till besparingar, tyvärr. Pengarna som läggs på annat är hoj, soppa och försäkring.

Men när jag är klar, då jeflar... :)

Hmm..

Ibland får jag 4,000 kr kvar efter räkningar ibland över 10,000kr så det varierar kraftigt.

Och förresten... vem säger att man måste spara bara för att man får X-pengar över :gnissla

Jag sätter sprätt på en hel del :fyllisar

Markus skrev:
Åhå, hojsemester? Det går nog inte på min hoj ändå. Själv tankade jag min hoj under sommaren, och lämnade in den för tvätt en gång. Så nej, jag behövde inte spara ihop 500/månad. :)
Det gör det visst det, en snubbe körde jorden runt med en GSXR750-85.

Obekvämt men j-t roligt.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back