Hur mycket jobbar ni per dag?

Hur länge jobbar du per dag? (officiella arbetstimmar)

• Antal röstningar
    0
bra lön för en truckis tycker jag... lyfter du dynamit lr?

10 tim / 4 dagar i veckan. Ledig 1 dag !!! men den används oftast till att jobba in extra stålar på!! så det blir oftast + - 50 tim / veckan! :död

Jobbar 3 månader per år som assistent till en turnemanager, får resa runt i europa i lyxbuss, bo på fina hotell och äta på restaurang varje dag.
Och med bra betalt.

Resten av tiden bor man i brasilien/usa :)

Jag jobbar som sjuksköterska och skulle jag jobba heltid skulle jag få 18000kr/mån..... :(

Jobbar som Lastbilsreparatör.
Jobbar typ 7,6h om dagen.
en vecka 0600-->1330 en vecka 1330-->2200 och så börjar det om.
Tjänar en bra månad ca 14-15k efter fettot tagit sitt.

Fettot får inte ett öre av mig :arsele Men innan folk börjar yla om fusk så är jag faktiskt skattebefriad i och med att jag räknas som utlandssvensk. Dessutom betalar jag mitt eget sociala skyddsnät, dvs sjukvårdsförsäkring och pension mm, men det känns rätt bra ändå.

Snittar väl 35 timmar i veckan utan övertid.
Men jag gör alltid mina 200 timmar övertid varje år.

Mån-Fre 05:48-16:00
Ledig Lördag.
Sön- Fre 16:00-02:12
Ledig sju dagar.
Lördag 6-18 & Söndag 6-16
Ledig sju dagar igen.
Repeat.

Långa men få dagar passar mig fint som snus!
27K brutto (Löneskatt ej medräknad) utan övertid.
Svarvar flygmotorkomponenter.

Last edited:
Alex 6R skrev:
bra lön för en truckis tycker jag... lyfter du dynamit lr?

Jag klarar mig bra på den lönen. Lyfter bildelar på Volvo. Ibland dricker jag mer kaffe än vad jag lyfter pall så jag jobbar absolut inte ihjäl mig heller. :)

Bifogat

• WomenLiveLonger2.jpg
    WomenLiveLonger2.jpg
    40.7 KB · Visningar: 114
Belial skrev:
8-10h per dag beroende på skift.
jobbar som cnc operatör.

En lite OT fråga.
Läser en kurs i CNC teknik på 50p på gymnasienivå nu.

Enkel fråga egentligen, behöver man kunna alla dessa programeringskoder etc. senare i livet ?

Ritar ni inte bara en detalj i CAD och skickar den till fräsen så gör den allt automatiskt ?

Det varierar nog friskt. På små firmor är det nog vanligt att man gör lite av varje, men själv kör jag bara maskinen och har programmerare som fixar den biten enbart. Men att ha en hum om grejorna behövs ju ändå, ibland vill man kanske ändra någon kod själv.

Bilplåtslagare / Verkmästare På volvo Jobbar 8 timmar om dagen tjänar ca 25-30 i månaden beroende på ackordet

Paradoxy skrev:
Några timmar i veckan, ibland mer, ibland mindre.
Deltidsmedarbetare på McDonalds Lassabacka i Varberg.

:skrämd

Fi fan o svettas inne på donken. Rena rama slaveriet...

Får betalt för 8 timmar, 08-17 minus lunch, men i praktiken jobbar jag minst 9 timmar per dag i snitt. Har funderat länge på att göra något åt det :tomten

Mättekniker, 36,75 timmar i veckan. 24'000:- á 19år, före skatt.

Kväll
Måndag-onsdag 14.40-23.20
Torsdag 15.00-01.45
Pauser Två stycken; kl 18.40-19.00 samt kl 21.50-22.00

Gothmog skrev:
Det varierar nog friskt. På små firmor är det nog vanligt att man gör lite av varje, men själv kör jag bara maskinen och har programmerare som fixar den biten enbart. Men att ha en hum om grejorna behövs ju ändå, ibland vill man kanske ändra någon kod själv.

Ah, gamla minnen dyker upp. Är själv utbildad CNC:are från början. Körde en fläskig Okuma fler-op i slutet av 80 början av 90-talet. Tillverkade delar till skogsmaskiner på dåvarande Valmet Logging i Umeå.

Med jämna mellanrum hade man fina körningar på ett par timmar som gav rikligt med tid till att läsa motorbörsen :hihi . Och riktigt lökigt blev det då dom långa nattkörningarna stannat och man fick köra dom direkt på morgonen.

mb skrev:
Får betalt för 8 timmar, 08-17 minus lunch, men i praktiken jobbar jag minst 9 timmar per dag i snitt. Har funderat länge på att göra något åt det :tomten

Är inte du doktorand :va

I och med att jag har gått ifrån att arbeta inom den offentliga vården till privat så tjänar jag betydligt mer. Extra roligt då detta var ett jobb som jag inte ens hade sökt utan de hörde av sig till mig. :) :Bugar Siemon om du läser detta.

Beroende på hur mycket + företaget går så får vi olika bonusar. I augusti drar vi till Malaga :banana

Last edited:
Back