Hur mycket jobbar ni per dag?

Hur länge jobbar du per dag? (officiella arbetstimmar)

• Antal röstningar
    0
37.5 timmars arbetsvecka står det i avtalet men det brukar bli några hundra timmar övertid per år. Fast vissa dagar blir det nån timma riktigt arbete och resten fika/snacka skit och som mest har jag jobbat 46 timmar på två dagar. Beror lite på vad som ska göras helt enkelt.

Jobbar inom telekom.

När jag var anställd så jobbade jag oftast 12 timmar men då var jag ofta ledig 4-5 dagar emellanåt också. Efter det jobbade jag ca 8-10 timmar när jag låg ute och jobbade, ibland lite längre. Då jobbade man dock in fredagarna.
Nu när jag är egen så är det väldigt olika, ibland jobbar man kanske bara 3-4 timmar på en dag medans man ibland även måste jobba helg.
Men jag jobbar inte mer än nödvändigt och planerna är att inte jobba alls inom några år utan istället ha folk jobba åt mig :D
Enligt mig så är iaf 8-18 inga problem, 10 timmar med de arbetstiderna är inget att tjata om. Värre om du hade börjat klockan 05-06 och varit tvungen att lägga dig tidigt. För en annan som sover max 6 timmar per dygn är det lugnt men alla sover inte så kanske.

Jag jobbar 8,5 h per dag. Var tredje helg och inga kvällar.
Är ute å går mestadels av dagen, så man kan säga att jag får betalt för att motionera. Underhåller våra gamlingar i samhället. Jag anser att jag har rätt så slött arbete även fast jag gör något hela tiden. Pratar skit mest och får lyssna på alla deras erfarenheter och historier om första världskriget och sånt där.

Jag är mest intresserad av vad folk tjänar på sina jobb.

Jobbar inte ett piss per dag/vecka/mån. Sållar mig till de arbetslösas skara men söker jobb som en idiot, kolla min sign. Vill gärna jobba flera timmar per dag :)

MDM skrev:
Vete fan faktiskt... Har oftast övertid på lönen men 19 kanske?
EDIT: Efter skatt alltså...

Då tjänar du rätt så hyfsat ja, jag tjänar runt 19 före skatt om jag jobbar så många timmar som jag får.

Alicia skrev:
Jag jobbar 8,5 h per dag. Var tredje helg och inga kvällar.
Är ute å går mestadels av dagen, så man kan säga att jag får betalt för att motionera. Underhåller våra gamlingar i samhället. Jag anser att jag har rätt så slött arbete även fast jag gör något hela tiden. Pratar skit mest och får lyssna på alla deras erfarenheter och historier om första världskriget och sånt där.

va fan? det där gör jag gratis... lät nämnligen ganska exakt vad jag gör när jag sitter vid MC-stugan (VMCK) med "gamlingarna", skulle jag bli medlem skulle jag fan sänka genomsnittsåldern med 20 år, lugnt :D
fast jag tycker det är kul att höra om "allt som hände 1969", jordstampat golv och allt annat, och när jag tröttnar och/eller ska dra in och köpa en glass eller något brukar jag be dom ropa på mig när dom kommer in på 80-talet :lol :rolleyes:

Werzion skrev:
va fan? det där gör jag gratis... lät nämnligen ganska exakt vad jag gör när jag sitter vid MC-stugan (VMCK) med "gamlingarna", skulle jag bli medlem skulle jag fan sänka genomsnittsåldern med 20 år, lugnt :D
fast jag tycker det är kul att höra om "allt som hände 1969", jordstampat golv och allt annat, och när jag tröttnar och/eller ska dra in och köpa en glass eller något brukar jag be dom ropa på mig när dom kommer in på 80-talet :lol :rolleyes:

Haha...jag tycker att det är kul å sitta å höra på deras konstiga historier.
När jag nämner motorcyklar är det oftast väldigt många som har kört hoj.
Dom blir helt till sig när dom berättar om dom första motorcyklarna och allt roligt som hände. Var hos en tant som är född 1908, fortfarande hur pigg som helst och tyckte att jag var grym som körde hoj själv.

Alicia skrev:
Haha...jag tycker att det är kul å sitta å höra på deras konstiga historier.
När jag nämner motorcyklar är det oftast väldigt många som har kört hoj.
Dom blir helt till sig när dom berättar om dom första motorcyklarna och allt roligt som hände. Var hos en tant som är född 1908, fortfarande hur pigg som helst och tyckte att jag var grym som körde hoj själv.

Känns som det börjar glida iväg lite här men... Min morfar körde också hoj i sin ungdom, han har berättat hur dom körde 160 med skjuts på grusväg utan skydd och hjälm och sådana saker. Hur dom lekte med polisen som på den sidan cyklade medans dom hade en 150cc eller något sådant, många roliga motorcykel historier har man fått höra :tummenupp

Jobbar natt, tolvtimmarsskift...Vilket låter värre än det är, utslaget på en 12 veckors schemaperiod har jag en veckoarbetstid på 34 timmar. :tummenupp
Jobbar 11-12 nätter per månad på en heltid...

Några timmar i veckan, ibland mer, ibland mindre.
Deltidsmedarbetare på McDonalds Lassabacka i Varberg.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman