Hur mycket handikapp efter en krasch ?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

Vad hände efter kraschen

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

MC Doktorn

Guest
Inga roliga diskussioner men hur bra klarar man sig efter en krasch ?

Det är nog mer eller mindre omöjligt att säga, eftersom det beror på så många faktorer: Hastighet, vad du träffar, hur du träffar, hur du rör dig i kroppen, din fysik, din utrusning osv. Det är ju en jävla skillnad på att åka av den vanliga 70-vägen med tallskog bredvid jämfört med leca-havet på en bana.
En polare stog i midjehögt vatten och kastade sig framåt och bröt nacken pga att han träffade ytan konstigt. Andra ramlar ut ur flygplan, dråsar i backen, borstar av sig och går hem...

några avlider, några blir förlamade medans vissa rufsar till frissan

själv har jag en kotkompression på första ländkotan
Dom (läkarna) säger att jag ska bli bra, fast det kan ta tid. (klotade 27 juli 2004)
själv tycker jag det räcker med tid nu... trött som fan på att ha värk jämt & ständigt

EDIT

som Hoztic säger, det finns så mycket som spelar in vid olyckstillfället.

allt från ett stukat lillfinger till döden skulle jag gissa.
den där frågan kan jag ju tycka är en omöjlig fråga att svara på

Nyteknik skrev:
Det fattas ett alternativ: återfått funktion, men med efterhängsen värk. Troligen ganska vanligt.
Det fattas också ett annat alternativ. Återfått funktion efter kortare rehabilitering. :)

Jag har aldrig kört RR, men vurpat ändå. Har en fot som funkar, men jag är 5% invalid i den foten, den gör lite ont då och då, knakar å smäller å har sig. Det är 8 år sen i höst :( Har konstant ryggont också :( Men det är pga lite andra smällar...

Nyteknik skrev:
Det fattas ett alternativ: återfått funktion, men med efterhängsen värk. Troligen ganska vanligt.

Precis, saknar också det alternativet. Min fot är fortfarande cp, sedan sviestad b-race.

Berra skrev:
Precis, saknar också det alternativet.

Men då har ni inte återfått full funktion men kunnat fortsätta.

Smärta är ett resttillstånd efter en skada :)

Nyteknik skrev:

Nej, men bara en rejäl vridning av hela foten. Antaligen uttänjda ledband eller vad det nu finns där inne. Däremot bröt jag ju handleden :näsblod

Bifogat

• fot.jpg
    fot.jpg
    52.7 KB · Visningar: 190
Gustav O skrev:
Det fattas också ett annat alternativ. Återfått funktion efter kortare rehabilitering. :)

Hade med det initialt men vad är kort och långt ? 6v eller 6 mån

Men poängen med pollen är att visa hur man klarar en krasch generellt och visa hur många som har kvarstående besvär eller återfår full funktion. :)

Brutna ben i handen, rejäl blödning i höften och blåslagen fot efter lätt vurpa i 30 km/h och rätt utrustning.
Kanade 38 uppstegade meter i jeans och skinnjacka på asfalt efter en vurpa i
~100km/h. Borstade av jackan, tog en prilla och körde vidare. Inte en skråma.

Mao varje vurpa är unik och går nog inte generalisera.

Gustav O skrev:
Smärta är vekhet som lämnar kroppen. Jag har mycket vekhet för det gör fan ont att vurpa.

Så talar en riktig biker, vem minns inte Doohans titelförsvar efter kraschen på Assen.Ibland var det bättre förr :hihi

2ono skrev:
Så talar en riktig biker, vem minns inte Doohans titelförsvar efter kraschen på Assen.Ibland var det bättre förr :hihi
Titelförsvar? Han försökte ju ta titeln för första gpngen men misslyckades trots att han körde senare samma år. Rainey vann.
Visst var det bättre förr. ;)

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!