Hur mycket gata åker ni.....

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
Elrulle
...som kör racing, eller blir det nog med åkningen på banan?

Själv har jag kört hoj i över 20 år och ska prova på att köra racing nästa år men kan nog inte tänka mig att överge gatåkningen.

Ingen gata... har ingen gathoj kvar. Skulle väl mest vara för nån fikatur med polare... åka fort på gata lockar inte!

Gatkörningen minskade brutalt i somras eftersom det blev mycket bana och dessutom mycket jobb och annat som kom ivägen. Men annars så kör jag även gata så ofta jag kan och jag tycker fortfarande att det är roligt trots att jag börjat med racing.

aRWe skrev:
...som kör racing, eller blir det nog med åkningen på banan?

Själv har jag kört hoj i över 20 år och ska prova på att köra racing nästa år men kan nog inte tänka mig att överge gatåkningen.
Inte mkt gata annat en nån tur ibland, Fort skall åkas på bana då har man iallafall lite mer marginaler :)

Nä, har ingen gathoj jag heller så det blir inte mycket gata. Lånade farsans ZX12R ett par gånger i sommar, men det var allt.
Sporthoj på gata lockar inte så mycket längre...dock har jag blivit mer och mer sugen på en motard eller naken bushoj á la Speed Triple och Monster...f :banana

Provade en gång i sommras, det var ingen höjdare. Man möter ju massa saker i kurvor osv och alla kör så fort, precis livsfarligt :gnissla

För min del blev det hela fyra turer på gata i somras! Men hade jag haft råd att ha en gathoj också så hade det nog blivit lite mer åkt faktiskt. Fast inte i samma tempo som förr troligtvis, känner ungefär lika som Medin på den punkten. Fast det kanske går över när man blir äldre och inte vågar rejsa längre!

:näsblod

Ingen gatkörning alls. Känns lite meningslöst (i alla fall med sporthoj) sedan jag börjat tävla med en 250-racer. Som att dricka Kuba-Cola istället för Coca-Cola.

:argpådato

2 svängar
1:a skjusad av en kompis 3mil ca
2:a runt på ett industriområde (tills det börja regna)5-9 km...typ

räknas depån på midlanda???????

Efter jag börjat tävla känns inte gatåkning speciellt lockande, det ger liksom inget. Tror att jag inte kört på gata sedan 2002.

Mad Moose skrev:
Efter jag börjat tävla känns inte gatåkning speciellt lockande, det ger liksom inget.
Håller med om jämförelsen gäller snabb framfart med sporthoj. Men fridfull touring söder om Danmark eller en stilla/meditativ kvällstur är inte fel.

Brukar bli nån runda ner till ringen eller en vecka i Norge, gatåka är mer en social grej med fika och annat mys, dock går det inte speciellt fort på gata heller.

Blev väl 500 fega mil i somras.

Nyteknik skrev:
Ingen gatkörning alls. Känns lite meningslöst (i alla fall med sporthoj) sedan jag börjat tävla med en 250-racer. Som att dricka Kuba-Cola istället för Coca-Cola.

Kuba-cola är riktigt gott, sött å sliskig :D

Efter att ha blivit av med kortet tre gånger kände jag att det där med gata inte va ngt för mig. Och med tanke på alla faror som lurar ute på våra vägar; mottrafikkanter, grus och håll i vägbanan, ungar som springer ut, vilt och andra djur, så håller jag mig till banan 100% sedan sommaren 2002.

Provade mammas hoj en sväng i somras, men det var inget sådär kuligt liksom.
Kan dock tänka mig att jag sitter på en glidare om några år, för det där med att åka på träffar och fika är ju attans mysigt.

kan bara hålla med föregående.. Bana/RR är så överlägset gatåkning på alla sätt å vis. Kanske det blir en meanstreak eller nåt i framtiden för fika och mys på landet.

God Jul

/JPS

Efter att racehojen skaffades så har det blivit en tur på vägen. Var mest livrädd hela tiden för alla bilar och annat skit som fanns i vägen överallt.

Bara läskigt att köra på gata.
Jag är nybörjare och började köra i år. Det var lugnt och köra med körskolan, ingen sporthoj och det går lagligt och saktare än så överallt.
Sen testade man bana... oh my god..lovley..
Efter några gånger på banan och sen på hojen på gata igen så blev jag vettskrämd i varje kurva. Är det säkert att det inte är något rullgrus där? Det kanske kommer en bil bakom kullen, kanske springer ut något djur..
Ne usch.. nästa år hoppas jag på mer bana, så mycket som det hinns med.
Sen kan jag tänka mig en ny ER6:a för gatbruk, mest för skojs skull.. :)

köra gata? nää har inget körkort :brinnerup
Hade jag bara haft råd med en gathoj så hade jag säkert kört en del, även om det är lite läskigt med lyktstolpar, träd och bilar.
Blev bara ett par repor utanför verkstan för att testa om allt funka

Hej jag åker mest gata det brukar bli en sväng till Norge och en Europa tur i år var vi till MOTO GP i Assen. Sen fortsatte vi till Ringen Alla borde prova på RINGEN kanonkul!!!

Sen blev det 5-6 banåkningar i sverige.
Det blev bara 1100 mil i år brukar köra 2000 mil . Är det åldern?

// Lars

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back