Hur mycket gata åker ni.....

Åker massor gata men inte ombord på en sportcykel då det inte ger ett dugg mer än farliga incidenter. På gata kör jag idag Aprilia Pegaso, går att köra kurvväg i makligt tempo men framförallt så är den fruktansvärt rolig att köra grusväg med, aningen för tung för seriöst grusbus men den är ok till allt.

(snälla swedie banna mig inte för att jag kör en offroadcykel)

Ännu en typisk SH.com masshysterijagsägersomdomtuffasåblirjagcoolmed...

Njaee, ett par mil blev det. Högfartstouring på motorväg, posering samt fika i stan och bakhjulskörning. Tokgasa gör jag hellre på bana då det är roligare där.

Jag har inte haft nån egen gatcykel sen 2002. Lånat lite hojar och kört en sväng med då och då men det har inte blivit mer än något tiotal mil på tre säsonger.

Suget finns inte alls där längre helt enkelt.

När jag körde race så gjorde jag bara det med undantag av något år i början av mina race-år.
Efter en race- eller tränings-helg så fick man ett par veckors adrenalindos så det lockade aldrig att köra på landsväg då.

Nu är det skitkul att köra landsväg igen, men man är ju ca 30 år äldre nu :)

Jag åker gata, men jag har ingen gatcykel, eller jo en custom 125a, men den e inte speciellt spännande.

Har hatt som tradition hittills att åka ut med den å bara glida fram och komma ihåg varför man började köra motorcykel, innan jag åker en tävling. Det är väl ca 1/3 av all gatkörning jag kör.

Ju fortare man kör destå mer inser man hur vansinnigt det är att åka på gatan...

Gatåkning kommer minska ffa pga idiotiska försäkringskostnaderna i komb med risken för allvarliga skador och körkortslöshet om man vill köra akrivt detta gör att banåkning blir attraktivt.

Fast det finns en resa jag skulle vilja göra och det är Australien runt.

Last edited:
Körde ca 800 mil gata under året men va väl mest pendel till jobbet och lite turer på helgerna när det va fint väder

nu i år har jag ingen Gathoj alls efter som jag inte orkar bygga om Racern

men en motard lr SF hade vart roligt kan väl hända att man lånar polarens för att ta en fika

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back