Hur mycket får DU tillbaks på deklarationen?

Sundance Kid

Gasar tills det rasar & sen lite till...
Gick med
22 Dec 2003
Hoj
just nu ingen, snyft
Nu har är jag klar och allt är inskickat! E-leg is da shiat! :tummenupp

Jag gick plus 4500 detta året, utan några avdrag eller ändringar... visserligen mina pengar som staten har lånat ett tag men det känns ändå kul!!! :)

Hur gick det för er? + eller - ????

Och när kan man förväntas få tillbaks sina pengar??? jag vill ha min smet! :yoparty

Jag får cirkus 4 papp. Inte helt fel. Om du deklarerar över nätet så ska du få dem innan midsommar.

Hmm.. Undrar var min deklaration tagit vägen... Vem har snott den?

Slängde ett snabbt öga på det och 3000kr vart det att få tillbaka.

-@

Har inte iheller fått min?! E det bra lr? :va

Hmm.. Undrar var min deklaration tagit vägen... Vem har snott den?

Tror inte att någon fått sin pappersvariant av deklarationen. Ni får skaffa e-legetimation och logga in på verkets sida för att se er deklaration, deklarera och få pengarna lite tidigare. :)

-@

Last edited:
6026kr! Extremt jävla nice, när får man pengarna tippar ni när man nu varit så smidig och deklarerat i god tid?

Har inte fått mitt än. Min tjej fick betala men det kan bero på uppgången på fonder:tuttar vad vet jag:yoparty

Jag har inte hört ett skit om min deklaration! Jävla skatteverket!

Räknar kallt med att kunna få tillbaka MINST 8 lakan efter alla avdrag. Nästa år kommer den summar komma upp i runda slängar 14-15 eftersom jag hunnit jobba mer då.

För övrigt anser jag att alla som inte lägger ner en timme för att gå igenom vilka avdrag man kan göra är helt dum i huvudet. Kanske kan man inte göra några alls men då har man sett över möjligheterna iaf. Att snabbt som attan bara godkänna och hämta ut sina 3000 kr innan midsommar när man kanske istället skulle kunna få 6000 efter sommaren är lite småkorkat.

Brasklapp: Nu inte sagt att folk här inte kollat över detta så jag slipper massa typiska sh-påhopp.

Är inte dum i huvet, finns inga avdrag för mig. Tjäna en timme i soffan :tummenupp

För övrigt anser jag att alla som inte lägger ner en timme för att gå igenom vilka avdrag man kan göra är helt dum i huvudet. Kanske kan man inte göra några alls men då har man sett över möjligheterna iaf. Att snabbt som attan bara godkänna och hämta ut sina 3000 kr innan midsommar när man kanske istället skulle kunna få 6000 efter sommaren är lite småkorkat.

Det finns väl inga avdrag för en vanlig löntagare att göra förtom milavdrag, resten sköter sig själv eller påkallas i deklarationen.

Ähh!! Själv åkte man på minus... Hela 136 kronor, har dock inte gjort nå avdrag än.

12 lax tillbaks :D

fattar ingenting, betala knappt någon skatt alls förra året :va

Förra året så bodde jag i Trollhättan och praktiserade där. Min tjej och jag skaffade lägenhet i Göteborg och jag fick pendla i december. Pendelkortet kostar 865 spänn.

Hur drar man av det? Det är ca 7,5-9 mil beroende på vilken väg man tar och jag kommer inte ihåg den exakta siffran.

Kan någon reda ut?

Det gäller 1 månad, några övriga avdrag finner jag omöjliga att göra.

Förra året så bodde jag i Trollhättan och praktiserade där. Min tjej och jag skaffade lägenhet i Göteborg och jag fick pendla i december. Pendelkortet kostar 865 spänn.

Hur drar man av det? Det är ca 7,5-9 mil beroende på vilken väg man tar och jag kommer inte ihåg den exakta siffran.

Kan någon reda ut?

Du får bara dra av för jobbresor över 7000 per år så det där är inget att fundera på....

Kan någon reda ut?

Praktiserade, är det samma sak som att jobba?
Tillfälligt arbete, dubbelt boende (beroende på avstånd mellan lgh och jobb med det verkar du komma upp i, tror det är 50 km som är gränsen) samt hemresor är vad som skulle kunna vara möjligt.

Du får bara dra av för jobbresor över 7000 per år så det där är inget att fundera på....

Tackar!

Det var som jag misstänkte, i år blir det dock till att spara kvitton på resorna då! Lär kunna springa iväg rätt fort eftersom jag kommer att sitta i samma sits även i år.

Tack även för Hardrockarens tips.

Blev en nätt summa till reskassan i höst. Duktiga Calle att betala in sin skatt i tid, dumma calle att inte kunna spara och behålla räntan på överskottet själv. Bästa vore ju att få +/- noll på skattedeklarationen.

Eller?

Hm, jag kanske är riktigt seg i huvudet, men var ser jag hur mycket jag ska få tillbaka? Har loggat in på skatteverkets sida och reggat med e-leg, men jag ser inte var det står viken summa jag ska ha tillbaka?

Nu har är jag klar och allt är inskickat! E-leg is da shiat! :tummenupp

Jag gick plus 4500 detta året, utan några avdrag eller ändringar... visserligen mina pengar som staten har lånat ett tag men det känns ändå kul!!! :)

Hur gick det för er? + eller - ????

Och när kan man förväntas få tillbaks sina pengar??? jag vill ha min smet! :yoparty

Jag kommer att hamna nånstans mellan 10´-11´ uppskattningsvis! :yoparty

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...