Hur mycket får DU tillbaks på deklarationen?

Hm, jag kanske är riktigt seg i huvudet, men var ser jag hur mycket jag ska få tillbaka? Har loggat in på skatteverkets sida och reggat med e-leg, men jag ser inte var det står viken summa jag ska ha tillbaka?

Man får klicka sig fram vid sin skatteuträkning... Har jag för mig... har ju inte gjort det sen imorse... grymt minne jag har...:huvet

Har legat på 15k tillbaks dom senaste åren och lär väl göra det i år med. Gott med milavdrag trots att man samåker:)

Har tänkt på det här med avdrag, det anses ju vara allämnt ok att fuska lite med deklarationen, men att ligga hemma på soffan å dra A-kassa anses det ofta att det ska vara dödsstraff på...

dubbelmoral någon??

det anses ju vara allämnt ok att fuska lite med deklarationen, men att ligga hemma på soffan å dra A-kassa anses det ofta att det ska vara dödsstraff på...

ja det är ju liksom inte från samma kassa pengar tas från:rolleyes:

folk är duktiga på att skryta med sina skatteavdrag och momstrick

med a-kassan kommer väl man upp i 200 000 kr - skatt, avdrag och momstrick m.m. kommer man förmodligen upp i långt större belopp

Last edited:
Har tänkt på det här med avdrag, det anses ju vara allämnt ok att fuska lite med deklarationen, men att ligga hemma på soffan å dra A-kassa anses det ofta att det ska vara dödsstraff på...

dubbelmoral någon??

Jag tycker personligen att det är en väldig skillnad, men jag har förstått att det i alla fall är få som står för att de tycker som mig.

Man kan jämföra med att inte ge en present till någon (fuska med skatten) eller att stjäla något av någon (a-kassefusk). Att inte ge present är på sin höjd något ouppfostrat eller snålt, att stjäla är Glocalnet-lågt.

Va i *** har ni fått deklarationen redan, vill ha men troligtvis åker jag på en smäll rakt över näsan.

Skönt med milersättning fast man har traktamente.Kanske förbjudet å säga här på sportfloskel.
Kanske kan liknas vid skenförsäkring????

Skönt med milersättning fast man har traktamente.Kanske förbjudet å säga här på sportfloskel.
Kanske kan liknas vid skenförsäkring????

Vad har traktamente med milersättning att göra? Det ingår ingen bilersättning över huvud taget i traktet. Punkct.

Vad har traktamente med milersättning att göra? Det ingår ingen bilersättning över huvud taget i traktet. Punkct.

Många "byggjobbare" bland annat får milersättning som dagstraktamente typ, kanske det han menar? Det myglades med sånt när jag jobbade inom bygg som anställd, det blev billigare för företaget att betala ut så och den anställde tjänade på det också.
Hur det fungerar i praktiken vette fan dock.

17.000 nok =)
Dock ingen lön i juni, men då tar jag semester istället hihi

Bara mna ligger på plus sidan...

Gick som det brukar...

+3500...

Soppa pengar..
Ngn som vet när detta betalas ut ??

Är det midsommar el nått ??

Bara mna ligger på plus sidan...

Gick som det brukar...

+3500...

Soppa pengar..
Ngn som vet när detta betalas ut ??

Är det midsommar el nått ??

Om du deklarerar över nätet, tele eller SMS så ska du ha pengarna innan midsommar. Annars är det Augusti som gäller.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman