Laggie
Guest
Borttagen post...
Borttagen post...
Borttagen post...
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Laggie skrev:Hej, ny här och ganska ny på hoj också för den delen.
Jag ska köpa en motard då jag fått för mig att det är tokskoj.
Jag har kört lite cross och enduro förut men det enda jag prövat på gata är min gamla klx300-97. Med vanliga enduro-fälgar och jag behöver kanske inte säga att det var ganska ointressant.
Frågan är då, "klarar" jag mig med en drz400, exc400 eller måste jag upp på en xr600?
Jag tänker lägga mig runt 30-40000 och jag vill inte ha en massa skruvande. E ganska less på crossar mm.
Jag ska bara köra landsväg och kanske lite stigar ibland. En liten wheelie vill man ju kunna göra utan att slita sönder armar för att lyfta lite.
Laggie skrev:Ok, jo jag har kikat lite men utbudet är ju mindre här uppe i norra sverige. Är långt att åka och kika på cyklar bara för att kanske bli besviken.
Hittade dock en husqvarna TE570 på blocket som jag läste lite om på forumet. Byta olja mm är ju inte vad jag kallar skruva så det är ok och justera ventiler är väll inte svårare än på bilen antar jag.
Jo förfan, killen som körde den där hade riktigt bra fart!Leffe skrev:Denna hoj borde passa dig.
http://www.blocket.se/view/4969291.htm?caller=vbl_s&l=0&c=1&city=0
Med rätt förare så går den riktigt fort på bana oxå.
Byta plast kostar många tusenlappar, säkert 2. Tvätta upp är även det dyrt.Laggie skrev:Om man säger så här, den ser inte speciellt välhadd ut
Visst kan den vara bra maskinellt men det ger inget bra intryck.
OlleR skrev:Byta plast kostar många tusenlappar, säkert 2. Tvätta upp är även det dyrt.
Hm jag vet inte, personligen har jag erfarenhet av att det man inte ser på utsidan har den på insidanEmmi skrev:Mja, jag håller med Laggie. Om man lägger upp en annons där hojen ser ut sådär så känns det inte som den är så välskött.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |