Kan låta som billigt skryt nu, men, det är det faktiskt inte.
Min historik fascinerar mig faktiskt en hel del.
Jag har inte varit sjukskriven en enda dag sen jag bröt armen och handen i en crossolycka för drygt 5 år sedan. Innan dess hade jag kanske en sjukdag sen jag började jobba (8-9 år?). Efter olyckan var jag borta 4 arbetsdagar innan jag kunde börja arbeta lite smått med att sortera saker, trots dubbla operationer i arm och hand. Självklart hade jag gips ett par månader, så se det mer som arbetsträning med enkla uppgifter.
Jag borde egentligen ha alla förutsättningar för att bli sjuk, men jag verkar vara immun. Jobbar skift så det blir 12-timmars-dagar (endast dagtid), ledig varannan vecka, men jobbar väldigt mycket övertid (tror jag hade 450 timmar övertid förra året...).
Morsan jobbar på öppen förskola, syrran på förskola, tjejen på förskola..

Borde få i mig allsköns cocktail av baskilusker, men icke, går så bra så.
Jobbar som sagt 12 timmar (72 timmar på 6 dagar), plus massa extra på friveckan, sover kanske 4-5 timmar per natt, ibland blir det bara 2-3 timmar innan en 12-timmars-dag. Om jag inte är ledig då det kan bli 10-12 timmar.
Är egentligen nattmänniska så kan jobba 6-18, sen sitta upp till 4 på natten om jag är ledig dagen efter. Magen borde vara pajj och jag borde vara konstant stressad. Icke.
Jobbar på industri med ibland högt tempo och mycket funderande.
Äter inte speciellt nyttigt, mycket snabbmat, äter oftast en stor portion mat mitt på dagen när jag jobbar, sen några mackor när jag kommer hem på kvällen
Tror hemligheten ligger i att jag lyckas sova ifatt min förlorade sömn när jag väl är ledig, och att jag helt och hållet lyckas koppla bort alla jobbtankar när jag hoppar in i duschen efter en arbetsdag.
Varje tanke på jobbet är som bortblåst till nästa dag.
Det gör nog mer för stressen än vad man tror.