Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
El Speziale?
Annars fanns det en vanlig krafthylsa här.
http://cgi.ebay.com/1-Drive-Standar...060?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item2c59eb7c6c
Skjutmått är bra.
1 feet = 12 Inch.
1 yard = 36 inch = 3 feet
en inch (tum) = 25,4 mm
En Feet (fot) = 30,48 cm
En Yard = 0,91 meter...
Vore ju bra som om det fanns nån logik i det systemet också...
Och varför är det smidigare att mäta ventilspel som 0,016 tum istället för 0,4 mm?
Dom är inte riktiga på andra sidan atlanten...
De är kristna och hävdar att människan är Guds bästa skapelse och då använder man tummar, fötter ,örsnibbar och till och med kroppstemperaturen som måttenheter till skillnad från oss som tror på vetenskap och använder vatten som måttenhet.
Men jänkarna använder väl järnEn indirekt och mer praktisk fördel med tum-systemet på motorcyklar är att UNC (tum-systemets grovgänga) ger mycket robustare gängor i alumium. Mycket sällan man drar sönder en alugänga på tex HD.
Konstruktörer använder alltid gängsystemets grovgänga i alu
Den vanliga M-gängan har däremot ofta för liten stigning för att funka bra som grovgänga i mjuka legeringar som tex alu. Ofta som gängan till tex kamlageröverfallen blir sallad på en del japshojar vid återmontering trots angivet moment. Dessa överfallsskruvar orkar ofta bara med fullt moment när de monteras första gången på fabriken.
En indirekt och mer praktisk fördel med tum-systemet på motorcyklar är att UNC (tum-systemets grovgänga) ger mycket robustare gängor i alumium. Mycket sällan man drar sönder en alugänga på tex HD.
Konstruktörer använder alltid gängsystemets grovgänga i alu
Den vanliga M-gängan har däremot ofta för liten stigning för att funka bra som grovgänga i mjuka legeringar som tex alu. Ofta som gängan till tex kamlageröverfallen blir sallad på en del japshojar vid återmontering trots angivet moment. Dessa överfallsskruvar orkar ofta bara med fullt moment när de monteras första gången på fabriken.
Är det bara jag som har sett avsnittet av OCC när dom ska mäta något på en chopper och dra av 5/8 delar från 7"9/16 och ingen av dom kan räkna ut vad det blir'
Det slutar med att dom höftar till, sen undrar folk varför grejerna från det landet inte fungerar...
Mtp OCC-videon du länkade till i första inlägget.
Kolla in Mikeys konst. Lite svårt att veta om den mannen är seriös eller ej
http://cgi.ebay.com/Signed-you-MIKE...233?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1c1926c7e9
"Ninja"
http://cgi.ebay.com/Mikey-Teutul-Or...72274572?pt=Art_Paintings&hash=item1c18a0c88c
"Tragedy"
http://cgi.ebay.com/Mikey-Teutul-Or...79440850?pt=Art_Paintings&hash=item1c190e21d2
Är det bara du som inte kollade första inlägget i den här tråden?
Doh
Kollade med mobilen, utan att kolla klippet....
När jag nu kollar tråden på datorn ser ju mitt inlägg skitkorkat ut...
Jag bjuder på det.
Låt mig gissa, iphån utan flash?
![]()
Mikey Teutul, Tragedy:
View attachment 328338
$6.100
Jackson Pollock, No. 5:
View attachment 328339
$140.000.000
Jag tror att Mikey har större förutsättningar för en framtid som konstnär än som mopedbyggare.
Låt mig gissa, iphån utan flash?
![]()
Youtube fungerar på Iphone![]()
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |