Hur montera Yoshimura db-killer?

Där är mycket riktigt en liten kant en bit in i ljuddämparen, dock utan skruvhål.Dessutom är inte kanten tillräckligt hög för att kunna fästa skruvarna i..
Och db-killern är original, tyvärr...hade varit lättare att acceptera nederlaget om det varit nåt billigt pirat-märke...

Det är väl ganska enkelt att bara haka av fjädrarna och ta loss dämparen från upphängningen och kolla hur det ser ut där.. Det skulle jag göra iaf innan jag borrade massa hål och gjorde egna adapters för att passa in grejerna. :tummenupp

Sådär ja!
Åkte ner till Vincents idag för att höra vad de hade att säga.Han ringde upp nån Yoshimura-kunnig person som efter en del gissande och missförstånd trodde att den skulle klämmas ihop mellan utblåsgaveln och innanmätet på ljuddämparen...:va
Det skulle isåfall innebära att man skulle behöva borra loss popnitarna för att få dit db-killern! Verkar ju smidigt....:näsblod

Så det fick bli fulmekvarianten! Han lade ett par svetsloppor på en mutter mot flänsen i nederkant.
Sen var det bara åka hem och borra ett hål på undersidan utblåset och dra fast åbäket med en skruv! Klart!

Tack för alla förslag,tips och idéer! :tummenupp

Då fick du till det till slut iallafall. Mycket krångel för lite...

1000rr 08

Har en fireblade -08 med ett yoshi slipon på.
Är inte fan till komma på hur dn killern ska sättas
fast, nån som vet??

Så det fick bli fulmekvarianten! Han lade ett par svetsloppor på en mutter mot flänsen i nederkant.
Sen var det bara åka hem och borra ett hål på undersidan utblåset och dra fast åbäket med en skruv! Klart!

Tack för alla förslag,tips och idéer! :tummenupp

Dagens bump, men jag köpte likadant kit för mitt helsystem, men jag har exakt samma fel, finns inget att sätta skruven i. Du har möjligtvis inte en bild på hur du gjorde?

Klart jag fixar ett par bilder! :)
Nu är den ju inte ny längre..så lite sotigt och lite rostigt är det ju.Men hoppas det framgår ändå?
Muttern sitter iaf i c 90 graders vinkel mot flänsen.20130512_113323.jpg20130512_113304.jpg

Å är man inte så bra på att skruva, svetsa
Borra hål i dB-killern
Borra ett hål i röret på sliponet
Kanske samma borrning så hålen blir rätt för varandra.
Och så en massa varv med ståltråd genom båda hålen och vrid om ändarna på ståltråden.
Och så sitter den fast, dB-killern.

mitt slipon sitter under cutsen... på undersidan längst bak sitter det ett litet gummi lock som man pillar bort för att sen köra skruven igenom till dp killern. självklart efter att du trätt i dbkillern.. annars har du nog inga gängor att skruva i.. kolla så db killern går i fint utan att du behöver trycka väldigt hårt som jag fick göra.. kan bli rätt jobbigt att få ur den efter. Jag fick slipa lite runt mitt me ett sandpapper så det inte skulle vara så tait. Har du inget hål så får du väl ta fram en borr maskin o borra lite:tummenupp

Lycka till

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!