Hur min bror blev en misstänkt bankrånare.

Fotrally skrev:
Okej, nej jag förstår vad du menar...
Men lite lustigt att dom ska misstänka en person som inte ens började dricka alkohol innan han var 20år :rolleyes: (fast det har inget med detta egentligen att göra)

Skulle vara intressant isf att få veta hur/vad för information dom fått in... Min teori är att dom var grymt "desperata" i brist på ledtrådar i fallet. Tror inte dom har hittat dom än iaf...

:hihi

Men om det nu var din bror som rånat banken, så spelar det ju ingen roll hur oskyldigt liv han än har levt! :tummenupp

Bucho skrev:
Men om det nu var din bror som rånat banken, så spelar det ju ingen roll hur oskyldigt liv han än har levt! :tummenupp

Givetvis! Därför det är en :rolleyes:-gubbe och en bit text inom parantes!:7peta :)

Men medge att polisen kan inte haft många(läs:inga) ledtrådar att gå på då dom kollar upp någon som sätter in några tusen och som är ostraffad.

Hände samma sak för min bror, antagligen så var det många små tillfälligheter som gjorde att just han blev misstänkt.

Det gjorde inte saken bättre att hans syster (jag) har kört värdetransport... :brinnerup

Fast det gått över två år så är han fortfarande nojjig och tror att hans telefon är avlyssnad :hihi

Storebror blev hämtad till förhör och det gjordes även en husransakan tidigt en morgon...
Vid tillfället höll han på att ta sin jaktlicens :machinegu och trodde att polisen skulle kontrollera hur han förvarade sina vapen... :kulspruta
Så han kliver fram till vapenskåpet och frågar om han ska ta ut sina bössor...! :lol

Poliserna blir helt galna :4skrika " -TA INTE FRAM NÅGRA VAPEN!!! "

:rofl

Last edited:
Fotrally skrev:
Givetvis! Därför det är en :rolleyes:-gubbe och en bit text inom parantes!:7peta :)

Men medge att polisen kan inte haft många(läs:inga) ledtrådar att gå på då dom kollar upp någon som sätter in några tusen och som är ostraffad.

Precis, och någon åklagare lär ju inte varit inkopplad på detta fall! :)

Fotrally skrev:

Satan att jag inte tajmade in det bättre då, satte in en del kontanter ett tag innan rånet skulle tatt det lite senare.
Eller snarare tur kanske så dom inte hade vänt uppne på lägenheten. :mad:

Twosaint skrev:
Satan att jag inte tajmade in det bättre då, satte in en del kontanter ett tag innan rånet skulle tatt det lite senare.
Eller snarare tur kanske så dom inte hade vänt uppne på lägenheten. :mad:

Hehe...hade väl varit trevligt med några konstaplar som sökt igenom hela lägenheten! ;)

Du råkar inte vet om dom löst fallet eller om dom har nått att gå på nu?

Fotrally skrev:
Hehe...hade väl varit trevligt med några konstaplar som sökt igenom hela lägenheten! ;)

Du råkar inte vet om dom löst fallet eller om dom har nått att gå på nu?

Nej verkar vara helt dött, ö-vikspolisen vettu klarar ju inte ens att få fast en mördare+våldtäktsman som har offrets klädfibrer hemma/på sina egna kläder. :mad:

Twosaint skrev:
Nej verkar vara helt dött, ö-vikspolisen vettu klarar ju inte ens att få fast en mördare+våldtäktsman som har offrets klädfibrer hemma/på sina egna kläder. :mad:

Det är fan illa...:3freak

Vi får väl vara glad med att det sker förhållandevis lite brott här i norr!

Ha!! Kommer i håg när jag stod på baklongen och rökte samt väntade att slänga ner nycklarna till lillbrorsan som var på väg hem till mig för att fika. Jag ser hans bil komma,efter bilen klommer 3 polisbilar som tvingar in brorsans bil till kanten där dom med dragna vapen säger åt brorsan att sitta kvar (Skita på sig), det visade sig sedemera att dom trodde bilen var stulen.
Utan att be om ursäkt slänge dom sig in i radiobilarna för att bekämpa brott i den sörmlänska höstnatten.

Jag har också varit rånare. Jag, Benke (fingerat namn :yoparty ) och pappa var i Danmark för länge sedan. Jag och Benke gick själva. Häpp sade det så kom det fram två poliser och sade att vi rånat något, kommer inte ihåg vad, och poliserna ville prata länge om det. Det ville inte vi för vi skulle snart med färjan tillbaka, vilket inte poliserna tyckte var en bra idé. (?)
På något sätt kom farsgubben (lätt förvånad över rånanklagelser) in i bilden, poliserna fattade att dom bråkat med fel snubbar :yoparty och nöjde sig med att skriva upp namn. :yoparty
Vi tog inte illa upp utan tyckte det var rätt coolt. :yoparty

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...