Hur man bygger en BOTT

Tycker jag känner igen topparna He He Ser ju jäkligt bra ut det där Dr Bike

Ja dom är väl rätt lika de som sitter på din gamla harv? ;)

Nu är styrningarna om-linade med K-Line och jag har lagt mig på fabrikstolerans för nytillverkning i spel. Det blev en VISS skillnad! Nu kommer ventilerna iaf träffa sätena i 9 fall av 10 istf missa 9 av 10... ;)
Sätena är MIRA-Centronicfrästa med mina Grottis-stål* vilka ger fina öppnings och släppvinklar samt även har en radie för "unshrouding".
Ventiltalltikarna är slipade i en gammal hederlig Malte Månson No 25 .)
Samtliga ventiler är vakuumtestade för täthet och alla ligger på 6-700 mmvp i undertryck, vilket är nära vad maskinen orkar suga. Så man kan säga att de är täta som grodarslen nu!
Innan ventiljobb var de otäta och det fanns brännskador på tätningsytorna.

Sorry för trådkap Micke :krama

Bifogat

• Portning av Ducati SPS Mirafräsning av säten.jpg
    Portning av Ducati SPS Mirafräsning av säten.jpg
    217.8 KB · Visningar: 163
  • Portning av Ducati SPS täthetskoll av insug.jpg
    Portning av Ducati SPS täthetskoll av insug.jpg
    211.5 KB · Visningar: 146
  • Portning av Ducati SPS täthet på insug.jpg
    Portning av Ducati SPS täthet på insug.jpg
    216.4 KB · Visningar: 112
Last edited:
Ja dom är väl rätt lika de som sitter på din gamla harv? ;)

Nu är styrningarna om-linade med K-Line och jag har lagt mig på fabrikstolerans för nytillverkning i spel. Det blev en VISS skillnad! Nu kommer ventilerna iaf träffa sätena i 9 fall av 10 istf missa 9 av 10... ;)
Sätena är MIRA-Centronicfrästa med mina Grottis-stål* vilka ger fina öppnings och släppvinklar samt även har en radie för "unshrouding".
Ventiltalltikarna är slipade i en gammal hederlig Malte Månson No 25 .)
Samtliga ventiler är vakuumtestade för täthet och alla ligger på 6-700 mmvp i undertryck, vilket är nära vad maskinen orkar suga. Så man kan säga att de är täta som grodarslen nu!
Innan ventiljobb var de otäta och det fanns brännskador på tätningsytorna.

Sorry för trådkap Micke :krama

:drool :drool :drool Det kommer mer jobb till dig så småningom... :yoparty

Extrafälgar modell overkill inköpta, smidda OZ som troligen är tillverkat av blåeloxerat 24 karats guld.

Tack för Ebay hjälpen Lasen.

Nu har vi iaf sniktrimmat gammeltraktorn och dremlat insuget lite, Aprullan hade riktigt fula gjutskäggskanter och insugsgummit stämde inte heller så bra.

Undrar om man ens har +100 ponnys på slangen, 185 kg torrvikt i komination med en talanglös newer has been bör detta räcka till vinst i bottenstriden.

/S.Ist?

Regndäcken försiktigt påkrängda på extra OZ-fälgarna, saknar en bromsskiva, borra hål för najning samt en hink med talang.

Mekar utomhus idag, solen värmer och nu börjar man bli riktigt sugen på att köra bana igen.

Ähhh skit i det, åk och gör en empirisk förstudie istället för att göra en plan bakom tangentbordet.
Känns fel att slösa bort tid & pengar på att tävla när motivationen inte finns där, det var kul att köra TR i Brno & Most, men tyvärr så saknas tävlingssuget, ja du vet ju själv hur det kändes på Åsen när du tappade sugen.

Får TR lite mer och se om suget kommer tillbaks innan nästa race.

Känns fel att slösa bort tid & pengar på att tävla när motivationen inte finns där, det var kul att köra TR i Brno & Most, men tyvärr så saknas tävlingssuget, ja du vet ju själv hur det kändes på Åsen när du tappade sugen.

Får TR lite mer och se om suget kommer tillbaks innan nästa race.

Jag kan köra åt dig!

mkt snack o liten.... ja höll faktiskt osså på att hoppa av pga dåliga tider nu de få träningarna man gjort i år o nyopererad axel men ja skiter i vilket o kör ändå,...ngn skall fan komma sist:tummenupp komm igen nu

Jag åker till det andra torpet och lökmekar åt Jordfräs istället.

mkt snack o liten.... ja höll faktiskt osså på att hoppa av pga dåliga tider nu de få träningarna man gjort i år o nyopererad axel men ja skiter i vilket o kör ändå,...ngn skall fan komma sist:tummenupp komm igen nu
Det funkar inte så för min del, detta är bara en hobby, en hobby skall vara rolig, känns det inte roligt att tävla så finns ingen anledning att plåga sig själv.

Jag ska köra några TR till så får vi se om gnistan tänds igen, nästa race är ju Knudan så vi får välan se...

rätt inställning, skall köra på fredagen o sagt till mig sj osså att om det inte går bra eller inte har kul så hoppar ja helgens övningar:glömdet

Det funkar inte så för min del, detta är bara en hobby, en hobby skall vara rolig, känns det inte roligt att tävla så finns ingen anledning att plåga sig själv.

Jag ska köra några TR till så får vi se om gnistan tänds igen, nästa race är ju Knudan så vi får välan se...

Riv av allt skit som sitter i vägen, släng allt i en papplåda som du aldrig mer kommer att öppna.

Vad hände igentligen med papplådan?

Ps jag gick banan ett varv och dagen efter körde jag nästan 2 sec snabbare..... Du kanske skulle prova att gå några varv då blir du snabbare och smalare :tummenupp:arsele:tummenupp:arsele:tummenupp:arsele:tummenupp:arsele Ds

Ps 2 jag har kört ett erf utan att vurpa pokal direkt! Ds 2

Last edited:
Vad hände igentligen med papplådan?

Ps jag gick banan ett varv och dagen efter körde jag nästan 2 sec snabbare..... Du kanske skulle prova att gå några varv då blir du snabbare och smalare :tummenupp:arsele:tummenupp:arsele:tummenupp:arsele:tummenupp:arsele Ds

Ps 2 jag har kört ett erf utan att vurpa pokal direkt! Ds 2

Fanstastiskt... näe Traktorn är gathoj igen, man jag har alla klotprylar kvar om man får ett ryck någongång i framtiden.

Det får bli bandagar med Da Killed Suka istället, radfyra passar mig bättre än twin.

mkt snack

mkt snack o liten verkstad:tummenupp såg framemot dig i botten juuuuu

Fanstastiskt... näe Traktorn är gathoj igen, man jag har alla klotprylar kvar om man får ett ryck någongång i framtiden.

Det får bli bandagar med Da Killed Suka istället, radfyra passar mig bättre än twin.

Back