Video Hur man borrar och honar cylindrar.

Han kanske hade glömt dem inne i köket (varifrån de flesta verktygen verkade komma)... undras om färgen på tennisbollen har betydelse?

Måste honing-bollen vara av något specifikt märke? Gör det något om en hund använt den för apportering?

Man ska väl helst inte använda plastskedar i nikasil cylindrar. Det är iaf vad jag hört.:fakta

För tusan Jörgen, hade glömt bort Ichiban, nu har man att göra några timmar igen... :tummenupp

För tusan, den videon får inte visas på nån moppesida..
De kommer aldrig att lyckas med det avancerade jobbet!:fakta

Hahaha, ser ju ut som om han kom direkt från NASA's utvecklingsavdelning :tummenupp

Detta var ju roligt på riktigt :D
mek filmer på tuben är bra när seriösa med kunskap lägger ut men i bland eller rättars sagt ofta är dom till ondå också då väldigt många inte kan avgöra om det är rätt eller fel.

Hoppas ingen stackare går på det där :brinnerup

2 late.....men mina spånor var av finare karaktär samt att jag körde med teskedar (7 st- jämnare tryck!), tejp kändes lite vagt, tog tolkstål istället då jag har aluminium cylinder (står så i manualen....)
heningen sket jag i- ytan var inte så naglarna fastnade- mao: den håller ett bra lager med oljefilm.

//jj

(uppstart i morrn- tar kullagerfett och värmer upp så man kan hälla i det i motorn- för den är kullagrad ju)

Alldeles underbart!
Förresten: Någon mer än jag som kommer ihåg Yamahas(?) svenska annonser om hur "Ichiban" deras bågar var?

"I don't wanna sandblast the chain..." Nå, ett halvt rätt ger jag honom i alla fall!
:rofl

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...