Video Hur man borrar och honar cylindrar.

Han kanske hade glömt dem inne i köket (varifrån de flesta verktygen verkade komma)... undras om färgen på tennisbollen har betydelse?

Måste honing-bollen vara av något specifikt märke? Gör det något om en hund använt den för apportering?

Man ska väl helst inte använda plastskedar i nikasil cylindrar. Det är iaf vad jag hört.:fakta

För tusan Jörgen, hade glömt bort Ichiban, nu har man att göra några timmar igen... :tummenupp

För tusan, den videon får inte visas på nån moppesida..
De kommer aldrig att lyckas med det avancerade jobbet!:fakta

Hahaha, ser ju ut som om han kom direkt från NASA's utvecklingsavdelning :tummenupp

Detta var ju roligt på riktigt :D
mek filmer på tuben är bra när seriösa med kunskap lägger ut men i bland eller rättars sagt ofta är dom till ondå också då väldigt många inte kan avgöra om det är rätt eller fel.

Hoppas ingen stackare går på det där :brinnerup

2 late.....men mina spånor var av finare karaktär samt att jag körde med teskedar (7 st- jämnare tryck!), tejp kändes lite vagt, tog tolkstål istället då jag har aluminium cylinder (står så i manualen....)
heningen sket jag i- ytan var inte så naglarna fastnade- mao: den håller ett bra lager med oljefilm.

//jj

(uppstart i morrn- tar kullagerfett och värmer upp så man kan hälla i det i motorn- för den är kullagrad ju)

Alldeles underbart!
Förresten: Någon mer än jag som kommer ihåg Yamahas(?) svenska annonser om hur "Ichiban" deras bågar var?

"I don't wanna sandblast the chain..." Nå, ett halvt rätt ger jag honom i alla fall!
:rofl

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...