Hur mår tändstiftet?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Hur mår detta tändstift, gått lite varmt kanske?

Bifogat

• index2.jpg
    index2.jpg
    14.4 KB · Visningar: 656
  • index.jpg
    index.jpg
    14.4 KB · Visningar: 657
Varför går det inte att klicka upp bilderna i större format?

Nu då:

20160606_131330.jpg20160606_131432.jpg

Last edited:
Det har inte gått för varmt eller för magert. Det ser väldigt bra ut. Men sedan beror det på under vilka omständigheter du har kollat. Det viktiga är att det är rätt färg vid max belastning (om man kör så ibland).

Jag kapar tråden!

Bytte tändstift idag. Senast det gjordes var för två år sedan av auktoriserad verkstad. De två främre var väldigt rostiga, så även tändspolarna, som jag tyvärr inte fotade. Är det verkligen ok?

Z1Siqr6.jpg

Varför går det inte att klicka upp bilderna i större format?

Nu då:

View attachment 431138View attachment 431139

De är omöjligt att veta hur den är bestyckad för man vet inte vid viket gasutslag som färgat stiften. Man måste köra i tre olika farter och slå av tändningen utan att släppa gasen för att få rätt färg. Och man måste kolla långt ner typ längst ner på issolatorn när man kollar full gas färg och de brukar inte gå se på bilder knapt med blotta ögat heller. Mellanreg bestyckning ser du halvvägs ner på issolatorn.

Men de man ser av stiften nu säger att de pekar åt rätt håll vad gäller bestyckning för de är gyllenbrunt på de flesta ställen så med lite tur går den ganska bra på alla gasutslag.

Jag kapar tråden, igen!

Snackade med en mek idag som hävdade att de här "metallgrejerna" längst ned på stiften på bilden ska plockas bort innan man monterar dem i en 4-taktare. Ska stiften i i en 2-taktare ska de sitta kvar. Vad fan?! Det är ju en aukt. Suzuki-mek som satt dit dem och de har suttit i drygt 2000 problemfria mil.
Kan nån förklara? :va

Z1Siqr6.jpg

De går inte förklara varför man ska ta bort tätbrickorna om de är dem han menar?

Jag kapar tråden, igen!

Snackade med en mek idag som hävdade att de här "metallgrejerna" längst ned på stiften på bilden ska plockas bort innan man monterar dem i en 4-taktare. Ska stiften i i en 2-taktare ska de sitta kvar. Vad fan?! Det är ju en aukt. Suzuki-mek som satt dit dem och de har suttit i drygt 2000 problemfria mil.
Kan nån förklara? :va
Edit: Jag går hem och lägger mig! Det var min far som skruvat dit tändhattarna från de nya stiften till de gamla när vi bytte...
:glömdet

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...