Hur många RookieRookies på söndag

H-Klint

Långt ifrån nyfödd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR600-97 - Skrapad å ful, GS750-77 Ånglok
Hur många av oss som ska till Sviestad är Rookies på att vara
Rookies?

När man läser inläggen här lyser det igenom att det är fler än jag
som har premiär på sånt här. Mao. Inget för Chrille och de andra
ProffsRookiesarna, utan för oss sanna blåbär.

1. H-Klint (Med krashkåpor lackade på gräsmattan :crash )
2.
3.

1. H-Klint (Med krashkåpor lackade på gräsmattan )
2. Strandelin (Tuff hoj 97)
3. Goodstuff (Gammal, långsam och otränad)

Goodstuff. Gammal långsam och otränad... Det är ju jag det.

Fast jag ska sätta mig på frugans träningscykel ikväll (kanske)
och då blir jag lite tränad, efter det tar vi en :öl

H-Klint skrev:
Goodstuff. Gammal långsam och otränad... Det är ju jag det.

Fast jag ska sätta mig på frugans träningscykel ikväll (kanske)
och då blir jag lite tränad, efter det tar vi en :öl

Jag ska också ut och träna idag så att träningsvärken har släppt tills på söndag. :tummenupp

4. Cosmo (Varit med på ett kval där motorn rasade)

Skriver åt de som inte hänger här för jämnan:

5. Marcus (ska låna Sven Hedlunds RS250, kört en tisdagkväll innan)
6. Micael (LMS ordf kör sitt premiärrace! :rock )

7. Putterossi (nu dekaltrimmad med röd sifferbotten... :p )

Goodstuff skrev:
Jag ska också ut och träna idag så att träningsvärken har släppt tills på söndag. :tummenupp

Var det inte en TRX och dominerade på Sviestad i tisdags ???

Kan det ha varit Goodstuff ??

Torkel skrev:
Skriver åt de som inte hänger här för jämnan:

Hmm, är det inte ett gränsfall att kalla Micael för blåbärs Rookie Rookie? Har inte han kört RD redan på Hedenhös tid? :confused:

Alla andra må ha som målsättning med tävlingen att ha kul/komma i mål osv i vanlig svensk ordning. Jag SKA köra snabbare än Torkel, det är min målsättning! :D

(kan ju inte tjata vidare om att jag ska köra om dig, som jag försökt göra hela sommaren, pga olika klasser )

Strandelin skrev:
Hmm, är det inte ett gränsfall att kalla Micael för blåbärs Rookie Rookie? Har inte han kört RD redan på Hedenhös tid? :confused:

Alla andra må ha som målsättning med tävlingen att ha kul/komma i mål osv i vanlig svensk ordning. Jag SKA köra snabbare än Torkel, det är min målsättning! :D

(kan ju inte tjata vidare om att jag ska köra om dig, som jag försökt göra hela sommaren, pga olika klasser )
Om man kör sitt första race är man väl rookie-rookie så det räcker, tycker jag i alla fall! Sen har jag garanterat äldst hoj på griden, 1983-85 i en fin blandning så även om du kör snabbare än mig så gills det inte! He he...
En liten tanke: varför ska alla köra ifrån mig? Först Teddy och nu du, jag trodde att jag var oövervinnerligt snabb men nu verkar det ju som om det finns några vilsna själar som verkligen tror att de kan matcha mig! Unbegripable! :D

Torkel skrev:
Om man kör sitt första race är man väl rookie-rookie så det räcker, tycker jag i alla fall! Sen har jag garanterat äldst hoj på griden, 1983-85 i en fin blandning så även om du kör snabbare än mig så gills det inte! He he...
En liten tanke: varför ska alla köra ifrån mig? Först Teddy och nu du, jag trodde att jag var oövervinnerligt snabb men nu verkar det ju som om det finns några vilsna själar som verkligen tror att de kan matcha mig! Unbegripable! :D

Jag vill också köra ifrån dig :crash

Torkel skrev:

Eeeh, "1983-85 i en fin blandning så även om du kör snabbare än mig så gills det inte.." men jag hämtade ju nyss ut ett nytt framdäck så det är mitt handikapp, är vi inte jämlika då materialmässigt sett?

Jag är inte vilsen, jag är på den stora flygplansfabriken och jag SKA ha bättre tid än Torkel under tidsträning 1!!!

Fast med facit i hand på söndag antar jag att det blir att ta fram den välkända kommentaren "nästa gång är jag snabbare...".

Strandelin skrev:
Eeeh, "1983-85 i en fin blandning så även om du kör snabbare än mig så gills det inte.." men jag hämtade ju nyss ut ett nytt framdäck så det är mitt handikapp, är vi inte jämlika då materialmässigt sett?

Jag är inte vilsen, jag är på den stora flygplansfabriken och jag SKA ha bättre tid än Torkel under tidsträning 1!!!

Fast med facit i hand på söndag antar jag att det blir att ta fram den välkända kommentaren "nästa gång är jag snabbare...".

nästa gång är jag snabbare...!!

Ha det har jag försökt med hela sommaren... ...men vänta bara, nästa gång så.... :D

Strandelin skrev:

Tidsträning 1? Bara så du vet kommer jag att köra in motorn då så kommer jag under 1.05 så har jag misslyckats... Bättre att jämföra under racet, då j-ar! Men å andra sidan så skulle ju du låna mina däckvärmare, I might change my mind... :D

Förutsatt att jag kan fixa framgaffeln som läckte olja ner på bromsoket innan söndag så är jag där. Jag tyckte det kändes konstigt med fading under tisdagsträningen. När jag kollade efter passet var vänster skiva het, och höger skiva alldeles kall och blöt. Det hade runnit framgaffelolja ner på bromsoket vid varje inbromsning. Spännande! :eek:

6. Micael (LMS ordf kör sitt premiärrace! )
7. Putterossi (nu dekaltrimmad med röd sifferbotten... )
8. Relapse (Äldre, långsammare och otränast)

Första RR tävlingen för mig.

6. Micael (LMS ordf kör sitt premiärrace! )
7. Putterossi (nu dekaltrimmad med röd sifferbotten... )
8. Relapse (Äldre, långsammare och otränast)
9. Grana (Med nya bromsslangar och däck!)

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025