Hur många P-Böter kan man få?

Det är ju just att hon tar bort böterna från rutan och använder bilen mellan böterna som är problemet. Antagligen har hon redan skulder och skiter i att hon får flera. Eller så står bilen på nån minderårig. Svårt att komma åt de jäklarna.... Tyvärr.
Jag har ett otal gånger varit besinningslöst sugen på att slå sönder hennes jävla bil för att hon håller på sådär.

Btw, den står på henne. Det är väl som sådant att hon skiter i att betala. Men, vad händer då? Måste väl bli betalningsanmärkningar som med allt annat? Jag menar, man läser ju listor på "de värsta p-syndarna" osv. där folk har flera hundra tusen i p-böter. Lever dessa ett "normalt" liv? Eller går deras ointellekt och imbecilla beteende ut över annat månntro?

Så, hur många kan man få under en tidsperiod innan det "händer något" då?

Har en trött jävla sur-sosse-äckel-rökar-tant med, givetvis, en röd Skoda Felica, sleten som fan. Hon får fanimej minst 3 böter i veckan på vår 10 min-zon här längs gatan. Emellanåt får hon även ett gäng på avgiftsparkeringen för att hon inte betalar för sig.

Boten ligger alltid på gatan, eller i en giganthög i hennes skabbiga baksäte. Så, uppenbarligen funkar inte det här med böter, eftersom skiten fortgår, varvid p-luffarna ALLTID är här och lappar. Så, inte fan vågar man stå en minut längre än 10, för då har man garanterat en lappjävel på rutan.

Lappsystemet verkar således meningslöst för den som verkligen borde beröras av'et.
Det är väl som med alla andra räkningar man inte orkar betala.
Dom går till inkasso och har vederbörande inte för avsikt att betala så driver dom väl förr eller senare in pengarna.
Förutsatt att bilen är reggad på denne tant.
Den är väl förresten svenskreggad?

***** brukar tex. köra finskreggade bilar och inte bry sig om p-böter. Utlandsregistrerade bilars p-böter drivs sällan in.
Vissa bolag och kommuner gör dock det. Då väntar dom till det når en viss summa sen skickar dom det till ett inkassobolag i det landet.

Det är väl som med alla andra räkningar man inte orkar betala.
Dom går till inkasso och har vederbörande inte för avsikt att betala så driver dom väl förr eller senare in pengarna.
Förutsatt att bilen är reggad på denne tant.
Den är väl förresten svenskreggad?
Jo, det är en svenskreggad halvbucklig röd Skoda Felicia med regnummer GGGxxx.

Jag har iofs inte sett den på en vecka, så man kan ju hoppas att skiten är beslagtagen och tanten är inspärrad. :mad:

:tungan

Eller så står bilen på nån minderårig. Svårt att komma åt de jäklarna.... Tyvärr.

Det läste jag om häromdagen. En numera myndig person hade nästan 10000:- i skulder eftersom föräldrarna hade skrivit någon jävla bil på honom/henne när denne var barn....kronofogden jagade. personen ville ha tips om polisanmälan eller något ditåt. för att stryka skulden, fick inga lån, betalningsanmärkningar och skullder hos nämnda fogde :huvet :mad:

Det läste jag om häromdagen. En numera myndig person hade nästan 10000:- i skulder eftersom föräldrarna hade skrivit någon jävla bil på honom/henne när denne var barn....kronofogden jagade. personen ville ha tips om polisanmälan eller något ditåt. för att stryka skulden, fick inga lån, betalningsanmärkningar och skullder hos nämnda fogde :huvet :mad:
Kompispass.

Jag har ett otal gånger varit besinningslöst sugen på att slå sönder hennes jävla bil för att hon håller på sådär.

Btw, den står på henne. Det är väl som sådant att hon skiter i att betala. Men, vad händer då? Måste väl bli betalningsanmärkningar som med allt annat? Jag menar, man läser ju listor på "de värsta p-syndarna" osv. där folk har flera hundra tusen i p-böter. Lever dessa ett "normalt" liv? Eller går deras ointellekt och imbecilla beteende ut över annat månntro?

P-böter drivs som vilka räkningar som helst. Så förmodligen har hon redan skulder och betalningsanmärkningar och bryr sig helt enkelt inte.
Hur de här människorna med en massa skulder hos kronofogden kan leva "normala" liv vet jag inte.

Lag (1984:318) om kontrollavgift vid olovlig parkering

5 § En ny kontrollavgift får tas ut för varje påbörjat kalenderdygn som en olovlig parkering pågår. Minst sex timmar måste dock förflyta från det att en betalningsuppmaning enligt 8 § första stycket utställdes till dess att en ny får utställas.
Högst fem kontrollavgifter får tas ut för samma olovliga parkering.

Lag (1984:318) om kontrollavgift vid olovlig parkering

5 § En ny kontrollavgift får tas ut för varje påbörjat kalenderdygn som en olovlig parkering pågår. Minst sex timmar måste dock förflyta från det att en betalningsuppmaning enligt 8 § första stycket utställdes till dess att en ny får utställas.
Högst fem kontrollavgifter får tas ut för samma olovliga parkering.

Är du förklädd lapplisa?? :va :yoparty

å PÅ RASTERNA Å PÅ VÄG HEM SÅ LAPPAR MAN LITE, STOPPAR PENGAR I EGEN FICKA Å VIPS...EN NY streetfighter är född :D :D
På den tiden jag jobbade som Flygplatskotrollant/skyddsvakt på Arlanda så fick man inga raster. Rast var en lyx som var få förunnat.

Men nu har vi nog glidit in på Offtopic ganska rejält.

Nä, föräldrar. Så frågan var ganska känslig och knepig.
Eftersom det inte verkar framgå så...

"Kompispass - detta uttryck har en något ironisk stämpel, eftersom när man slår ett "kompispass" innebär detta att mottagaren oftast har svårt att ta emot bollen eller försätts i knipa."

Kia/Gabor sitter ni me varsin burk när ni skriver i samma tråd eller växlar ni inloggning?:D Nyfiken Rappe:D

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing