Hur många P-Böter kan man få?

Eftersom det inte verkar framgå så...

"Kompispass - detta uttryck har en något ironisk stämpel, eftersom när man slår ett "kompispass" innebär detta att mottagaren oftast har svårt att ta emot bollen eller försätts i knipa."

ahh du menar så..jaja. Jag tänkte inte så, efterssom jag läst vad det handlade om..tycker för jävligt när iskalla föräldrar gör en sån grej mot sina barn...:mad:

Funkar väl inte längre o skriva fordon på en minderårig. Blev någon ändring förra året har jag för mej att en myndig person måste stå som medägare just för o få bort att barn skulle bli skyldiga pengar.
Nu menade jag inte direkt i synnerhet föräldrar som skriver bilar på sina barn och felparkerar, utan mer föräldrar som i allmänhet lastar över sitt kassa beteende på "oskyldiga" kids.

Judit: Men visst är det vettigt om regeländringen du pratar om har trätt i kraft. :tummenupp

P-böter suger.

Så här gick det för migför ett par år sen:

Utanför lägenheten som jag bor finns en parkering. Den är allmän och har inget med lägenheterna att göra. Inga skyltar om vad som gäller finns uppsatta. Många som bor i samma hus som jag parkerar där, och väldigt många är äldre o flyttar sina bilar mkt sällan. Efter som jag har en egen bil och en firmabil så kan min också bli ståendes, ibland i veckor. har aldrig varit några problem.

MEN!

Helt hux flux kom det rejält med snö, och eftersom jag hade en bil för mycketför mitt garage så fick Opeln stå översnöad, tänkte att den far minst illa av att stå still, så slipper den få salt på sig! (bilen var en Kadett GSi, som jag hade lagt sommaren på att svetsa upp och lacka, såg riktigt fin ut!) Jämte den på parkeringen stod en annan bil, också insnöad. Många bilar stod stilla under den här perioden, pga gamlingar som undviker att köra i snön. Kom hem från jobbet en dag o ser till min förvåning: BILEN ÄR BORTA! va faaan..??

Fattar ingenting, ringer runt lite men det är stängt på kommunen o polisen vet inget, dom undrar om jag vill stöldanmäla.. Tror knappast att den var stulen för den försvann mitt på dagen ur värdens lugnaste område. + att det hade krävts 4-5 man o en halv timmes snöskyffling för att få loss den! Dageb efter ringer jag kommunen o får veta att den är bortforslad för att den stått för länge på samma ställe.. 24 timmar gäller! Men bara min bil är bortforslad, säkert 4-6 till har stått lika länge? Eftersom den stod med vindrutan inåt skogen så hjälpte inte det till.. Tydligen hade den blivit lappad 3ggr och alla lapparna hade snöats över! Inga p-böter hade hunnit komma hem till mig, så jag var lyckligt ovetande, däremot hade det kommit ett kuvert från kommunen hem till mor o far (?) med mitt namn på som jag glömde hämta i en vecka. Därför forslade dom bort bilen, till en bilskrot för förvaring. När dom drog ur den ur snödrivan drog dom av bogseröglan, knäckte spoilern o tryckte ihop avgassytemet.
När jag undrade vem som skulle betala kalaset så hänvisade dom till en värdering av bilen som p-vakten hade gjort. 1000.- var bilen värd, så jag fick ingen ersättning.

summa: 3*400 i p-böter
600 för att få hämta den på skroten
laga och lacka om fronten o fixa avgaset

Inte hela världen men VARFÖR JUST MIIIN BIL?? tant Ainas, sveas signes och farbor egon, knut och rubens bilar fick stå orörda och olappade ända till snön försvann...?????

Nu menade jag inte direkt i synnerhet föräldrar som skriver bilar på sina barn och felparkerar, utan mer föräldrar som i allmänhet lastar över sitt kassa beteende på "oskyldiga" kids.

Judit: Men visst är det vettigt om regeländringen du pratar om har trätt i kraft. :tummenupp

Ok, Skummade bara igenom. Antog att det va det du menade.:tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...