Hur många på SH åker bana aktivt?

Åker du bana?

• Antal röstningar
    0

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
Som rubriken.
Vore intressant att se hur många på sporthoj.com som åker på bana aktivt, kanske rentav tävlar?

Efter mycket snack om "granskning" hit och dit, och vi ska bygga bana i sthlm etc.

Poll kommer!

Edit: Poll uppe, ville ändra svar men verkar ej gå efter jag skickat in pollen...
Fritt att motivera/skriva i tråden om detta också :)

Last edited:
:hej regelbundet :tummenupp

Last edited:
Svara ibland. Handlar nog mest om tillgänglighet för mig, svårt att få det att bli av om man ska ha bil å släp för att komma iväg.

Svara ibland. Handlar nog mest om tillgänglighet för mig, svårt att få det att bli av om man ska ha bil å släp för att komma iväg.

Samma här...

Mina turer brukar se ut så här:
Hemifrån-mötesplats med polarna-bultenx3-4-jordbrorakan-hem...
Fanns det möjlighet skulle jag knappt åka gata men men...

Räknas gokartbana? Kör så ofta jag har tid och råd, kryssade i ibland (försöker pricka in varje måndag på rörken), har bara hunnit köra tre ggr hittills (första året med hoj). Just nu blir det bara gokartbana men tänkte satsa på "storbana" till nästa år när jag bytt upp mig till tung hoj och hoppas även på att komma närmre lite banor när jag flyttat efter sommaren :). Ruskigt kul är det iallafall! :tummenupp

Åker så mycket som ekonomin tillåter, dvs alldeles för sällan :)

Hur ofta ska man åka för att klassas upp från ibland till regelbundet?

Henrik

Alternativen talar inte för mig. Har åkt "bana" 2 ggr bara men har i avsikt att göra det sååå mkt mer nu! :|

Jag kan omöjligen hitta på så många svar att alla blir nöjda för just deras är "specifikt" yadayada.

"ibland" låter väl som ett bra alternativ för dig

Hur ofta ska man åka för att klassas upp från ibland till regelbundet?

Henrik

Bra fråga, jag lät det vara öppet så folk får klassa vad de tycker själva.
Så välj det du tycker passar in. kör du en, två ggr per säsong låter väl "ibland" rätt korrekt.

Last edited:
Förra året var första gången på bana,hann med 2 från slutet på augusti.

I år har jag varit ute 2dagar+kartbana,har 4 dagar inbokat och kollar på möjligheten att få råd till ett par 3 till så jag kryssade regelbundet,blir ju ett snitt på en i månaden över säsongen iaf.

Henrik

Förra året var första gången på bana,hann med 2 från slutet på augusti.

I år har jag varit ute 2dagar+kartbana,har 4 dagar inbokat och kollar på möjligheten att få råd till ett par 3 till så jag kryssade regelbundet,blir ju ett snitt på en i månaden över säsongen iaf.

Henrik

Låter vettigt :)

Intressant att pollalternativet "aldrig - ej intresserad" bara har 1 röst.

Enligt vissa trådar här på sporthoj så tror man ju att det är tvärtom.

- det är för dyrt
- det är för långt
- etc etc

Å andra sidan kanske de svarat "aldrig - men är intresserad"
O med intresserad så vill de att:

- det blir billigt
- några banor i sthlm uppförs

Saknar alternativet: Har tävlat/kört mycket tidigare.

Intressant att pollalternativet "aldrig - ej intresserad" bara har 1 röst.

Enligt vissa trådar här på sporthoj så tror man ju att det är tvärtom.

- det är för dyrt
- det är för långt
- etc etc

Å andra sidan kanske de svarat "aldrig - men är intresserad"
O med intresserad så vill de att:

- det blir billigt
- några banor i sthlm uppförs

Om jag säger såhär; jag kör bana, men hade kört betydligt mer frekvent om det funnits en bana i Sthlm.

Har åkt bana i tyskland och italien för att det är kul...en gång i sverige men jag hittar inga tillgängliga banor i skåne .....i italien betalar man 35euro och sen kan du köra från morgon till kväll..vissa kvällar till 23.00.och börjar 09.00...massa bantid för vettiga pengar ....man behöver inga licenser bara en hoj som klarar deras regler för banåka och ett glatt humör .....detta saknar jag i sverige att man som gatåkare med sin gat hoj kan köra till en bana betala typ 300 sek och sen köra en hel dag.....kanske finns det men jag har inte hittat det i så fall....kanske finns det klubbar som har träning där det blir bantid....och inte en massa väntan ...vet inte men om det finns hade jag blivit glad:-)....är det någon som vet här på SH om någon bana i skåne har så man bara kan svänga in om och köra bana???.....licenser och regler är bra för försäkringar och skydd osv det vet jag men ibland blir det i sverige så krångligt att det tenderar att bli dyrt och besvärligt....är det bara jag som tycker så ?...eller är det jag som inte hittat till banor som har öppet för gathojar??....tacksam för svar...för åka bana är fan det roligaste som finns.

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back