Hur många OG's har vi kvar?

ZpiX

"Bwäh! Raktframracing är ändå gay..."
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husaberg FS650 ´04, KTM 640 LC4 '02, Suzuki TL1000S '99, Aprilia RS250 '97
Long time lurker, sjukt länge sedan man postade. Var mycket aktiv när vi startade forumet, körde träffar och körningar, fixade med Swedie och ordnade servrar efter "den stora krashen" ... finns det några kvar sedan starten runt 00-talet? Har fortfarand orginaltröjan kvar.... Kan vi inte köra en tråd med alla OG tröjor? Själv har man munkfrisyr och ansiktet börjat skrynkla ihop sig (ni som vet vet)....

Frid till er alla. Man har blivit gammal och nostalgisk. Saknar er #hjärta

(insåg jag kanske lade tråden i fel forum Mod får gärna flytta om nödvändigt, är fan närmare 50, har noll koll numera)

sporthoj.jpg

Last edited:
Här hänger man av gammal vana :tummenupp
Tyvärr börjar min bana inom hojåkning lida mot
sitt slut.
Ålder är bara en siffra sägs det, min kropp håller inte med!

Min tröja ligger nedpackat längst in i min fd. walk-in-closet (numera reach-in closet)
Den är i oförskämt bra skick då den endast tvättades typ 1 eller 2 gånger per år när den användes.

Den tröjan gick sönder i nån krasch, inte mycket kvar av den tyvärr :( lite kul att vi reggade kontona samma dag ZpiX:krama

Ingen tröja men ser mig själv som relativt OG. Joinade 2002-ish och minns snacket på den tiden. Mycket fokus på just sporthoj förr i tiden och jag kan sakna min passion för sporthojar. Helt jävla besatt var jag av dem från 14-15 ålder tills det svalnade av runt 30+.

Reggade mig -03 hade hängt här en del innan det också.
Minns särskilt Lelleträffarna och bankörningarna på den tiden.
Ja livet kretsade verkligen kring sporthojar då.
För mig har det dock aldrig svalnat det är bara mängden tid att lägga på hojar som har minskat.

Last edited:
Sen att intresset för sporthojar har svalnat är ju inte konstigt alls då alla vet att Scootrar idag dominerar. Det är ren fakta och det finns en nledning till att jag gått från en R1 till en 300cc Vespa.

Att kunna lägga ner en hushållsost i sadeln är helt enkelt viktigare än hästkrafter 2025.

Sen att intresset för sporthojar har svalnat är ju inte konstigt alls då alla vet att Scootrar idag dominerar. Det är ren fakta och det finns en nledning till att jag gått från en R1 till en 300cc Vespa.

Att kunna lägga ner en hushållsost i sadeln är helt enkelt viktigare än hästkrafter 2025.
Hade jag haft kortare pendling hade jag haft en elscooter, men nu är det för långt för sånt in till Tokholm. Men jag är ju inte en del av originalgänget på sporthoj. :hihi
Har inte sålt sporthojen än.

Jag lirkade här runt 2005-2006. Var helsåld på communityt men hade varken kort, hoj eller konto här.

Det var ju en del damer här då med, dom är rätt sällsynta these days.

Gick med 2007. La ner hojåkandet förra hösten.

Edit:
Hade en sån här som förstahoj den hösten 😜:
images-7.jpeg

Tjing,
Fanns några forum på den tiden att hänga på för Hojåkare. Idag är det bara ett kvar. Tänker att det tyder på kvalitét. På forumet, eller medlemmarna? Oklart, det ena utesluter heller inte det andra.

Hojintresset har aldrig avtagit här. Trotts att livet ser rätt annorlunda ut idag. Bara ändrat karaktär. Sporthoj finnes, men också annat.

Har hängt här sedan innan kraschen men nu är det nog precis som hojförsäljningen mer ett adventure-forum🥳

Har kvar samma hoj som jag köpte kraschåret.

Bifogat

• IMG_1067.jpeg
    IMG_1067.jpeg
    1,016.1 KB · Visningar: 14
Joinade 2005, en del hojar och folk som passerat under de 20 åren. Visst var det mera rock’n’roll roll på forumet och vägarna då. Själv har jag fått nån slags automatsäkring när det gäller att ligga på gränsen och har inte klurat ut hur jag kan koppla bort den ur min hjärna. Ungefär som när ABS kom och man inte kunde koppla bort den…
Kör så det ryker hörni, snart kan det vara för sent!

Bifogat

• IMG_6433.jpeg
    IMG_6433.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 6
Ju äldre jag blir, desto snabbare var jag...

Numer är jag mest trött på att alltför många här mest upprepar vad de lärt sig på körskolan. Tydligen ingår inte nakenwheelies förbi golfbanor i utbildningen (ett klassiskt klipp anno tidigt 2000-tal på SH). Själv ledsnade jag på att alltfler bilar anser att det är deras uppgift att vara hobbypoliser och blockera omkörningar etc. så nu är det 100% bana i "lågbudget" (Supermotard). Dock letar jag en äldre Apa men de har oftast fantasipriser...

Varit aktiv på forumet sedan begynnelsen i princip, mest som läsare med tiden.
Ett sätt att hänga med i svängen/mckollektivet en aning?
Mitt MC intresse har inte falnat under åren den saken är klar, använder hoj som transport i möjligaste mån. Älskar att Köra!
Byter inte hoj så ofta längre, vet vad jag gillar.
Det enda som sitter i fullständigt sedan 2003 är att flöde och upplevelse går före trafikbuller. Omoget, jajjemen, jag vet.
Om det var bättre förr? Pass!
Procentandelen "riktiga sporthojar" var större förr ivarjefall, kan sakna det ibland.

Alltså, jag vet att jag inte borde skriva i denna tråd men jag måste visa min uppskattning över att folk hänger kvar. Mycket erfarenhet och jag gillar forum bättre än det som idag kallas sociala medier (tycker inte forum hör dit riktigt).
Sen att jag inte kör riktig sporthoj vet jag, även om alla på anställningsplatsen anser att det är det (tror inte huvuddelen ser skillnad mellan en vfr och en R1 eller kanske snarare CBR-xx-nånnting-rrrrr), iaf inte om jag tar bort väskorna (ställen verkar vara helt osynliga)

Jag var med nån gång under de första åren av 00-talet, men sen var jag inaktiv i många år och inlogg och epost är borta sedan länge.

Nyheter
Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort