Hur många och vilka skador har ni fått från mc olyckor?

6 krasch

5st på bana = inga skador, hastighet 100-150km/h

1st på gata = Brutet nyckelben, hastighet ca 30km/h

liten spricka på 6:e ryggkotan efter att ha klotat fått hojen över mig. Hade köpt ett ryggskydd två veckor innan.. ( thank god ) :Bugar

Bröt lite revben också men det läkte ju

Det är inte för inte som HD är billigare att försäkra. ;)

Fast HD har jag ju bara kört de senaste 5 åren. :D
Men visst är det så, att de förare med störst tro på den egna förmågan sällan återfinns hos oss som kör gamla egenhändigt renoverade/trimmade wobbelstaket med usla vägegenskaper, köpta för cash. :D

Jag fick ett nanoskrapsår kombinerat pytteblåmärke när jag gjorde majonäs av cbr 600f:en min.
Trillat en gång utöver det och hade väl lite ont i handflatan nån vecka.

Känns helt klart som att jag kan allt jag vill kunna om denna konstform och har därför bestämt mig för att jag inte tänker trilla någe mer.

:va Tja.... drattat på röva 3ggr.... tror jag iaf (GPZ 900R, GSX1100EF, K100RS) å lärde mig inget efter dessa .... än idag :D :D :D

Undrar va mycke kostnaderna e oppe i denna tråd om man ser till vårdkostnad, förlorad arbetsinkomst å materialkostnad (skort/rep hoj) ??:gnissla

Nääää, man ska inte tänka för mycke alltid :D :D :D

Nån tyckte jag körde över min förmåga i enduroskogen,,, vet inte vad han menade????

1 st hjärnskakning :3freak
1 st stukad tumme
1 st nyckelben (urled, lagad med plåt) :(
1 st stukad fot :kryckor
1 st klämt lillfinger (mot ett träd) :galen

Försökte parkera utan att fälla ner stödet en gång. Det resulterade i psykiska skador och ett nytt kopplingshandtag. :3freak

Tappade hojen på benet vid bensinmacken 2001:
Blåmärke på knät

Påkörd av ICA-lastbil 2002:
Krossad handled
Bruten hand
Bröt några fingrar
Några förskutna ryggkotor
Krossad fotled
Underbenet uppfläkt från foten upp till knät så man såg benet...Blä..!
Hjärnskakning
En j-a massa trasiga muskler

många vurpor med bara skrubbsår,
en smäll med pensionär i bil med öppen lårbensfraktur krossat knä och ena benet i smalbenet av,blev ett år på kryckor och x antal operationer ,;) hade kryckor när nästa båge hämtades så skrämd blev jag knappast

Brutet BÅTBEN! sämsta skitbenet man kan bryta blev inge hoj på hela sommaren gips närmare 3månader! Och sen fick jag 3000kr i böter för att jag ej iaktagit väjningsplikt mot gående..en som sprang ut bara (kebabnisse).....

En hel del vurpor men bara en krasch:D

Krossad fot, pajjat korsbandsfäste, halsryggsdistortion, blodproppar och några skrapsår.

Last edited:
PÅ bana ca 120km/h = en liten lårkaka
Sen har vi ju i ca:80km/h som slutade med en krossad armbåge pch en enorm ryggverk !

2004
körde av vägen, landade med ryggen först över ett stengärde
kotkompression på 2:a ländryggskotan, ej bra ännu
en himla massa blåmärken

2007
klöv ett rådjur mitt itu, åkte i backen
krossade mellanhandsbenet i vänster hand, spräckt vänster armbåge, ovansidan på vänster underarm avskalad & lagom köttig, samt en massa blåmärken
fult ärr, samt ej bra i varken armbåge eller hand

svängde det??

tog en repa med min ny vaxade hoj,slutade i diket efter en highsider i 150, rullstol 5 mån, fot krossad handledsfraktur,revban sönder,axel ur led,10 mån sen o haltar fortfarande,,,hehe

Hösten 07, första turen på crossbana, rookie på geggmoppe -> högeraxel som aldrig blir helt 100.
Tidigt 08, klämde höger stortå i endurospåret, mellan sten/fotpinne i rätt frisk fart, vågade nästan inte ta av mig stöveln, tån är snart tillbaka i rätt form...
Våren 08, bågen halkar iväg i superhal högerkurva och jag får all last på innerbenets knä som översträcks en smula...ajajajaj.
Sommaren 08, galet hård landning på höften efter highsider över ett hopp på en illa underhållen crossbana (det kom fram stenbumlingar i spåret).

Sedan gick det bra en längre stund, tills man dunkade ikull på tävling i början av januari, den andra axeln fick sig en törn, men det är inte lika illa...snart kan man börja köra igen.

Men kul är det mellan blessyrerna... :D

/J

Lårben och över arm av på mitten, lungan fick sig, samt nervskador i nedre ben/fot, och en hel del road rash då.

Hojjen mådde inte så bra heller:

PICT0730.jpg

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka