Däckmönster
Jag tycker att det är ett gränsfall men en gyllene regel är att du ska kunna ta dig dit & hem på ett säkert sätt, det vill säga minimum 1 mm kvar då du anländer till ditt hem efter en trevlig kursdag med SMC.
Det är alltid huvudansvarig för BKK som vid minsta tvivel eller funderingar kring
tveksamheter vid besiktningen av de fordon som skall få köra på banan.
Skulle det mot förmoda bli regn så ligger framdäcket lite i farozonen
för att kunna användas på ett säkert & tryggt sätt.
Även i steg 1 på BKK så kommer du att avverka en hel del däck under dagen
& frågan är om det är sol eller regn när du ska köra hem?
Att ha dåliga däck är rätt visset att köra med.
-det är lite halare
Jag hade bytt mina däck om jag varit som du, trots att jag kör min mc på släp till & från kurstillfällena.
Ta även en kolla på det övriga så som bromsbelägg oljeläckage med mera.
allt som har med säkerhet inför en kursdag.
Är inget kul att få köra hem igen pga. sådan enkla saker som slitna däck eller bromsar ju.
Gör som jag är du det lilla minsta tveksam på om det ska klara sig med däck eller bromsbelägg etc. se till att byt det innan du åker eller kör till kursen.
på så sätt är du på den säkra sidan ju.
Lycka nu till på SMC BKK kursen & ha en trevlig dag ...
Trevligare eller roligare kan man knappast ha med kläderna på.
Det är hög trivselfaktor på SMC BKK kurser....

// Mats Webmaster SMC BLEKINGE