Hur många mil körde du i dag?

Brudfjällsvägen är fortfarande inte fixad, rekommenderas inte.
Brorsan tyckte att jag skulle hänga med dit kommande helg, men det kanske är onödigt just nu? Jag har väl 40 mil dit om jag åker kortaste vägen och har egentligen inte tid. Det är ett knippe gamla kompisar som ska ut och några har jag inte sett på 25 år, men jag vill ju att det ska vara roligt att köra.

Brorsan tyckte att jag skulle hänga med dit kommande helg, men det kanske är onödigt just nu? Jag har väl 40 mil dit om jag åker kortaste vägen och har egentligen inte tid. Det är ett knippe gamla kompisar som ska ut och några har jag inte sett på 25 år, men jag vill ju att det ska vara roligt att köra.
Finns många andra fina vägar där, så det är klart du skall åka och träffa dina gamla kompisar! Dessutom har du mer fjädringsväg än mig. 😁

Du borde åka ändå.

Det är en väg som är skit, men 99 andra som inte är det.
Det finns garanterat en och annan pärla.
Sen är det alltid bra att upprätthålla nätverket även i mogen ålder.

Idag blev det hoj till motorträff vid Borgeby slott.
Inte många bilder tagna, så jag snikar in en bild på en bil också.
Men den var så fin att jag inte kunde låta bli.
Sedan en liten paus för att se att jag faktiskt körde med min hoj 😄

Bifogat

• IMG_4360.jpeg
    IMG_4360.jpeg
    5.8 MB · Visningar: 10
  • IMG_4361.jpeg
    IMG_4361.jpeg
    4.9 MB · Visningar: 9
  • IMG_4364.jpeg
    IMG_4364.jpeg
    6.6 MB · Visningar: 10
  • IMG_4365.jpeg
    IMG_4365.jpeg
    6 MB · Visningar: 12
  • IMG_4368.jpeg
    IMG_4368.jpeg
    6.1 MB · Visningar: 11
Som avdankad murvel borde Hr Lofterud känna till bildkomposition. :7peta
I det här fallet tyckte jag det gula var snyggare som bakgrund istället för det Kawasakigröna. Men för att visa stället där mjölken inhandlades får jag ta en sväng. Jag trivs ju i sadeln... :tungan
Nu blev eventuellt MickeZX7R lite ledsen i ögat när du föredrar gult framför grönt, men han e säkert en vuxen karl som kan hantera en motgång.

Harom mjölk på Rusta??

Butiken till vänster i bild har mjölk och den ännu mer till vänster säljer jästa drycker. Där har jag parkerat, och lagt upp bilder här, förut. :krama

1784796143296.png
Nu blev eventuellt MickeZX7R lite ledsen i ögat när du föredrar gult framför grönt, men han e säkert en vuxen karl som kan hantera en motgång.

De stora tillverkarna av könlösa fordon säljer sällan dessa i gult och grönt. :tungan

Ca 50 mil till Tränaby på en riktig touring maskin idag, målet för morgondagen är att ta mig söder om Trondheim till frugans kusin.

20260723_181032.jpg

Närmre 35 mil idag. Efter ett par veckor där hojarna fått vila (flera omgångar gäster i sommarhuset = ingen tid att köra hoj) blev det idag äntligen en lucka.

Betade av turistmagneter som Bullarebygden, Dals Ed, Rölanda, Rännelanda, Färgelanda (bra lunch på Andersson BBQ), Valbo-Ryr, Munkedal, Tossene (kvällsmål på Sotenäs Golfklubb), Bärfvendal, Dingle, Svarteborg, Hällevadsholm, Rabbalshede, Tanumshede innan jag kom åter till "hemmahamnen" för sommarsäsongen på Rossö.

Åter på Rossö efter en dag i sadeln.
1784834017712.png

Ok, jag fattar. Inte parkera i snårskogen (Sotenäs Golfklubb).
1784834117698.png

Nyheter
Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet

Den 1 augusti kör Hydet MC ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...