Hur många mil körde du i dag?

Typ 7-8 igår, och 6-7 idag.
Inte så mycket, men fan så skönt att säsongen äntligen är igång!
Allt för sent pga, familj, jobb, ekonomi, och den djävla tullen, men bättre sent än aldrig.

Ringrostigheten var påtaglig, och det nya framdäcket halt, men den gamla Aprilian är så säker på foten och förtroendeingivande att hej vad det går - mellan pattar å lår, som det heter.
:yoparty

Inga bilder dock.

Ungefär så är 8 mil touring till Grillby och på hemvägen så kom jag på att man ska inte vrida på rullen när man ska köra ut ur Litslenarondellen eller banzaiomköra när bakhjulet ligger i den "guppiga" mittlinjen, det släpper så bra......
Funderade på om det var dig jag mötte i svackan nedanför Övergran vid 18-tiden.

Bra att veta när jag och min första för säsongen elev (kort dam) ska avrunda innan uppkörning en tur till Sko kloster med lite Motorväg och bakhjul! :cool:

2149eb6fbd710b1f5357abf228f31db6.jpg

Typ 600 mil sedan 22/6. Har dragit igenom Tatrabergen under en vecka; resten dit/hem och i Finspång fick jag feeling och betade av de av mig okörda grusvägarna i fjällen. Tröttnade i Strömsund (har kört resten) så jag for till Umeå och sov hos en kamrat.

Kör snyggt!

Idag blev det 37 mil på vägar av varierande kvalitet. Väg 37 förbi Rjukan och vidare på väg 38 var riktigt bra. Var förbi Vemok, vattenkraftverk anläggningen där norska motståndsmän utförde då ett sabotage för att hindra Nazityskland från att utveckla atombomber. Vi blev väldigt förvånade att man med motorcykel fick köra över bron och parkera direkt vid anläggningen. Fyra andra svenska hojar var också där. Tyvärr hade vi inte tid att gå på museet, tanken är att kanske ta det nästa år. Vädret var soligt och fint men kalla vindar, det blåste rejält ibland.

Imorgon fyller VFR:en 5000mil 🥳

Screenshot_20260707-222934.jpgPXL_20260707_165601087.jpg

Idag blev det 53mil på mestadels underbara vägar i bra tempo. En lokal pilot valde att inte köra om trots flertal möjligheter, utan låg bakom ett långt parti med härliga kurvor. När vi svängde av gav han oss tummen upp, vilket jag tolkar som att vi höll ett godkänt tempo 🏍️. Rutten skulle vara 47mil men då väg 42 var avstängd vid Tonstad fick det bli lite omväg.
Screenshot_20260708-192934.png

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back