Hur många mil körde du i dag?

Nästan 12 mil för en kopp kaffe, tänkte ta isvägen över älven i Rödupp men fegade ur och körde runt så det blev nästan 8 mil extra. Misstänker att det hade varit spännande på isen med denna hoj. På denna tripp passade jag också på att justera in hastighetsmätarens visning så nu visar den samma som Montana 700i GPS:en blev en sex, sju stopp med justering innan den visade rätt.

20260403_154309.jpg

Någon tuffing som fick ihop några mil i Västsverige idag?:hej
Tuff vet jag inte, snarare lite dumdristig, var ok fram till lunch sedan blev det raka vägen hem då det blev lite väl blåsigt.. 😊
Frukost blev i vindskydd idag. 😂

Edit: 15 mil blev det.

Bifogat

• 20260405_093338.jpg
    20260405_093338.jpg
    3.9 MB · Visningar: 16
Inte en meter... Inte läge idag. 29 m/s inne i stan som värst. 34 m/s på Vinga. 40(!) m/s på Måseskär. Bilden visar vindarna i centrala Göteborg. Fast jag bor betydligt närmare kustlinjen än så och här hemma har takpappen(!) blåst av på vår friggebod. Hur sjutton nu takpapp kan blåsa av? Har aldrig hört talas om något sådant. Blir till att undersöka och reparera i morgon.

Så jag får ge mig ut och köra en annan dag! :)

1775415553564.png

2km. Började bra med att mick till mitt gamla Cardo som jag bytte för två veckor sedan la av. Åkte till kompis garage och monterade en ny igen. Ivög igen och nu punktering. Leda hoj är också en form av motion. Skönt att man klätt sig varm för långtur. 1000028165.jpgTony Rickardsson mode: nä jag ä int bitter.. 🤬

2km. Började bra med att mick till mitt gamla Cardo som jag bytte för två veckor sedan la av. Åkte till kompis garage och monterade en ny igen. Ivög igen och nu punktering. Leda hoj är också en form av motion. Skönt att man klätt sig varm för långtur. View attachment 527429Tony Rickardsson mode: nä jag ä int bitter.. 🤬
S.k. spontana dubbdäck.
Har själv fått skruv i däcket, så jag vet hur det är.
Slapp dock knuffa hojen, men det var fredags eftermiddag innan en mc-resa ner till Europa…

Runt 10 mil igår innan jag sladdade av vägen och ut i Spenaten. Blev dubbla milen I ambulans istället. Efter en värkande natt Hoppas jag att det snart blir min tur. Jäkligt förbannad på mig själv Ingen bra start på säsong.

Bifogat

• 1000028190.jpg
    1000028190.jpg
    758.6 KB · Visningar: 42
23 mil. Första turen på Orust för säsongen. Besökte några favorit ställen i 13-15 grader och strålande sol :cool:

Traditionellt stopp vid bryggan i Mollösund.
1775659434181.png
1775659455273.png

Tog en kulglass i Hällevikstrand.
1775659501822.png
1775659515010.png

Körde hemåt via Svanesund.
1775659555260.png
1775659568995.png

Tråkigt,krya på dig.
Vad hände?
Fick sladd och hamnade i dike och sedan blev det tvärt stopp mot en stubbe. Bröt höger handled och höger smalben gick av på två ställen. Kommer bli lite titanförstärkningar enligt doktorn.
Tyvärr visar inte svensk sjukvård upp sin bästa sida. Allmänt snurrigt, dålig informationen, operation blev framflyttad och har blivit tilldelats ett rum med tre äldre dementa patienter som konstant gapar och skriker. Då jag knappt sovit de senaste dygnet frågade om jag kunde få spendera natten någon annanstans på sjukhuset men det gick inte utan blev erbjuden öronproppar.. 😪

Fick sladd och hamnade i dike och sedan blev det tvärt stopp mot en stubbe. Bröt höger handled och höger smalben gick av på två ställen. Kommer bli lite titanförstärkningar enligt doktorn.
Tyvärr visar inte svensk sjukvård upp sin bästa sida. Allmänt snurrigt, dålig informationen, operation blev framflyttad och har blivit tilldelats ett rum med tre äldre dementa patienter som konstant gapar och skriker. Då jag knappt sovit de senaste dygnet frågade om jag kunde få spendera natten någon annanstans på sjukhuset men det gick inte utan blev erbjuden öronproppar.. 😪
Låter förbannat obekvämt!

Ungefär 20 mil. Behövde testa en rutt som jag ska leda senare i april. Och tar man på sig den typen av uppdrag så är det klokt att kvalitetssäkra rutten innan man drar med sig andra människor på turen.

- För tänk om rutten inte är bra? Det vore inte kul för någon av oss... 😛

Nu blev det inget problem, rutten är bra. Har kört alla delsträckor förut, men det var ett tag sedan så jag behövde fräscha upp minnet en smula.

1775682362891.png

Last edited:
*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back