Hur många mil körde du i dag?

105 km med Knäreds MC på grusvägar, nån enstaka stig och lite asfalt. Fick tyvärr sticka lite tidigare då frun kört bil på egen hand och skulle lämna bilen på plåtverkstaden. Glömde kolla om dom rätar ut postlådor med... Fan.InShot_20251019_130410323.jpg

105 km med Knäreds MC på grusvägar, nån enstaka stig och lite asfalt. Fick tyvärr sticka lite tidigare då frun kört bil på egen hand och skulle lämna bilen på plåtverkstaden. Glömde kolla om dom rätar ut postlådor med... Fan.View attachment 522281
Jag som inte behövde vända hem tidigare, utan hängde med på hela rundan fick ihop 160 km runda plus 20km till startplats och 20km hem.

Hade lagt ett skambud på den tidigare i veckan och han var sugen på att sälja innan vintern, så helt plötsligt stod jag med en hoj till 🤷🏻‍♂️

Det är ett bra sätt att köpa leksaker (saker som man egentligen inte behöver, men som man skulle vilja ha.)

En bekant har nog prickar av hela listan med powerboat, snöskoter, amerikanare, flera motorcyklar osv.
Han lägger riktigt skamligt låga bud och räknar kallt med att inte få köpa, men plötsligt händer det, han köper, piffar till ytligt, leker ett tag och säljer nästan alltid för det han har lagt ut eller mer när han har tröttnat.

Nackdelen är att ibland har han ingenting och ibland har han för många leksaker samtidigt

2 mil idag, först till tandläkaren och sedan en tur till Hemköp.
Glamouröst? Inte det minsta. Inga (noll!) vibbar av coola mc-resor till platser som Stelvio eller Nordkapp. :)

Men Vespan är en bra ”säsongsförlängare” där man sitter skyddat bakom plastkåpor och vindruta i höstrusket.

1761304425340.jpeg

Mina vanliga tre 3 t&r jobbet.
Inte så sugen på extramil en fredag när det är 7 grader och p!ssregn. 🫣
Glad att det varit så fint att man kan jobbpendla hela oktober ut men nu är det nog slut med det för i år.
Inte kul att buffas med bilar under mörka, kalla och fuktiga morgnar. 😟

0 mil då jag bytt däck på XT:n. Dom andra ville av olika anledningar inte ut. Mitas Enduro Trail blev det och nya ryckutjämnargummin samt färskt axelfett. Snart ska det köras grus igen!

Bifogat

• IMG_6396.jpeg
    IMG_6396.jpeg
    2 MB · Visningar: 18
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back