Hur många mil körde du i dag?

Jo, det är ju bra att det finns bönder.
Men MÅSTE faktiskt alla gamla traktorer läcka så inåt? När det är 2dm breda oljeremsor i flera kilometer.
På många ställen.

Som du säger, det måste ju vara billigare att byta ut någon tätning än att pytsa i mer, för det måste ju vara någon liter?

*ALLA* läcker nog knappast... Något måste blivit fel. Ingen låter en traktor läcka på det viset. Men sen ska man upptäcka att det läcker först. Sen ska man ta hem eländet till verkstaden etc. Inget man lagar i fält.

Sen att det läcker lite från dom gamla är bara normalt. När du jobbat i 60 år så får det vara lite slitet. Jag kör fortfarande med maskiner från slutet på femtiotalet. Volvo BM! 💪 Men inte som du skriver. Då blir det verkstad. Se tidigare text.

*ALLA* läcker nog knappast... Något måste blivit fel. Ingen låter en traktor läcka på det viset. Men sen ska man upptäcka att det läcker först. Sen ska man ta hem eländet till verkstaden etc. Inget man lagar i fält.

Sen att det läcker lite från dom gamla är bara normalt. När du jobbat i 60 år så får det vara lite slitet. Jag kör fortfarande med maskiner från slutet på femtiotalet. Volvo BM! 💪 Men inte som du skriver. Då blir det verkstad. Se tidigare text.
Hur är det med oljetrycksmätare i traktorer, finns de ? Ute i åkern går det ofta tungt och då rusar oljan ut i en väldigt fart och kan skapa stor förödelse för bonden.

Hur är det med oljetrycksmätare i traktorer, finns de ? Ute i åkern går det ofta tungt och då rusar oljan ut i en väldigt fart och kan skapa stor förödelse för bonden.
På motorn ja. Men sen om dom fungerar eller inte efter SEXTIO år är en annan sak. Tändningslampan på en av mina traktorer från 1956 är iallafall obytt. Oljetrycksmätaren sådär. Men tar man av ventilkåpan sprutar den iallafall olja så jag utgår från att den har tryck. 😆

Men jag har inga nya traktorer. Dom kostar för mycket för att motivera ett inköp.

Nyheter
Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7