Hur många mil körde du i dag?

”Hemma” i Skåne igen efter Gotlandsäventyret. Blev ca 30 mil grus, stig och nån transport på asfalt. Plus 60 någonting Ystad-oskarshamn tor.
Tack Crille och Micke på MCtours Gotland för en enormt trevlig helg! Rekommenderas.

Bifogat

• IMG_6193.jpeg
    IMG_6193.jpeg
    2.4 MB · Visningar: 18
  • IMG_6198.jpeg
    IMG_6198.jpeg
    5.7 MB · Visningar: 18
Körde du Himalayan? Gillade du den?
Absolut! Lite ”surrig” i motorn, är ju bara en 450 med 40 HK, men funkade helt ok i skogen. Lite låg sitthöjd, men man står ju en del på stigarna, däcken var för mkt landsväg för de ”vägar” vi körde på. Sett till priset en klart duglig allroundhoj!

Absolut! Lite ”surrig” i motorn, är ju bara en 450 med 40 HK, men funkade helt ok i skogen. Lite låg sitthöjd, men man står ju en del på stigarna, däcken var för mkt landsväg för de ”vägar” vi körde på. Sett till priset en klart duglig allroundhoj!
Jag är lite nyfiken på dem. En del utländska bedömare säger sig gilla den gamla Scram 411 med halva motoreffekten bättre och det är nog kanske på grund av den där nervösare karaktären hos fyrfemtin som du antyder. Jag tror att de är lite snåla också.

Idag var den dagen på året då jag tog mc till jobbet. Fem mil dit och 27 hem. Två gånger lurade Kurviger in mig på vägar med en bom tvärsöver. Lyckligtvis var bommarna i början av gruset så jag slapp se samma saker som jag nyss sett.
20250716_173258.jpg
Undvek Stockholm genom att åka östra spåret.
20250716_194108.jpg
En macka och läsk längs vägen.

Jag nämnde för en kollega att jag tänkte åka till Grödinge via Vaxholm och hon svarade att det garanterat är snabbare att ta Essingeleden. Alla är vi olika.

57 mil!! med gammelhondan i värmen idag, tant'n fick vara hemma denna gången.
I korta drag så gick färden Fagersta-Lindersberg-Karlskoga-Filipstad-Vansbro-Sollerön-Leksand-Bjursås-Falun och hem till Fäggeby i Stora Skedvi.
Bild från frukostbordet på Frosths konditori i Lindesberg.
DSC_1211.JPG

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back