Hur många mil körde du i dag?

Blev bara 17 mil idag och de var lite fuktiga. Rådjur både till och från jobbet men de var inte nära vägen. Däremot en älg på väg tillbaka över Sjunda. 5 max 10 meter från vägen och hade jag inte stannat hade hon nog stått kvar. Men när jag stannat och våra ögon möttes älgade hon över vägen upp över hygget.
Bara 6 mil igår då det var tävlingar men 22 efter träningen i onsdags. 🛵:tummenupp

Blev hungrig i väntan på Motogp så blev en sväng på 12 mil för en burgare på rätt ställe för att sedan vända hemåt och bänka sig framför tv:n med en kall öl och heja på qvarten. Ibland är livet enkelt. 😎
1000017359.jpg1000017360.jpg

En liten kvällsrunda på 45 minuter och ca 7 mil, reflekterade över att 98'an på OKQ8 luktar illa inte så där gott som det luktade på 80'talet. Inte undra på att moppeslynglarna går på lustgas istf att sniffa från tanken.

Blev runt 15 mil på småvägar där enstånkan fick puttra på. 😊
Förfarande ruskigt nöjd med hur kul den är. 🤩
Sjukt kul att pressa lite i tighta kurvor! 😁
Tog ett pit stop hos Motorbiten i Falun.
Alltid trevlig bemötande! 👍

Får passa på att göra reklam för deras testdag nu på lördag.
Test av diverse cyklar från KTM och CF Moto.
Sedan kommer bla Svedea, Länsförsäkringar, finansbolag och tre körskolor också.
Var tydligen 1000 personer och över 300(!) hojar där i fjol. 💪
Dessutom kommer Burgarbussen och en Làngos-buss vara på plats.

72 kilometer
Fyra rådjur fick upp pulsen på mig tills en ÄLG verkligen fick mig att hoppa till. Det är den tiden nu. Underbara kvällar, lite milt äntligen. Massa kritter är ute o springer. Inte överfullt med människor dock. Som synes på bilden. Och det är jag väldigt tacksam för. People, bunch of bastards!

IMG_20250513_201947129_HDR.jpg

Håller på att hosta lungorna ur mig, så inget på en vecka…
Tror det kan bero på en begynnande förkylning förra veckan, åkte då till London för fotboll, drack alkohol, skrek och rökte som en skorsten. Vad tror ni, kan det vara det?
Äh jag kommer igen, man är ju inte så gammal!

Tror det kan bero på en begynnande förkylning förra veckan, åkte då till London för fotboll, drack alkohol, skrek och rökte som en skorsten. Vad tror ni, kan det vara det?
Låt bli fotboll, det är en farlig sport.

1747296437356.png

Bouppteckning för farsan, sen åkte jag och syrran till bonusmamman ❤️ och fikade, pratade, skrattade.
Totalt 36,4 mil.
Södra sidan är trevligare utanför motorvägen och du hade kunnat passera Rosenhill på vägen. Förutom att du hade sluppit Tokholma och dess bilister. 🛵:tummenupp
London och fotboll, alla har vi mörka sidor... :hihi :krama

Men om du nu är i krokarna ta hojen till Boxhill, ett klassiskt hojcafé som varit öppet sedan 20-talet, och ta lite bilder.
Since 1920, Ryka's Cafe has been an enduring cornerstone of motorbike culture, nestled in the breathtaking embrace of Boxhill. What started as a hub for riders seeking camaraderie has blossomed into a cherished landmark, where the spirit of adventure converges with the tranquility of the Surrey Hills.

And I've seen you on the corners and cafes, it seems.
Red hair and black leather, my favorite colour scheme."
And he pulled her on behind,
And down to Boxhill,
They'd Ride.

I see Angels on Ariels in leather and chrome,
Swoopin' down from Heaven to carry me home.

Södra sidan är trevligare utanför motorvägen och du hade kunnat passera Rosenhill på vägen. Förutom att du hade sluppit Tokholma och dess bilister. 🛵:tummenupp
Alltså jag börjar ju i Stockholm...hade en tid att passa, sen på vägen hem så regnade och blåste det så kände mig inte så sugen på att åka små fina vägar och njuta av utsikten....
Rosenhill jag har besökt några ggr...ligger mellan där jag bor och jobbar....

Alltså jag börjar ju i Stockholm...hade en tid att passa, sen på vägen hem så regnade och blåste det så kände mig inte så sugen på att åka små fina vägar och njuta av utsikten....
Rosenhill jag har besökt några ggr...ligger mellan där jag bor och jobbar....
F,låt jag är här för sällan och missade att läsa Vendelsö... :rodnar

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!