Hur många mil körde du i dag?

28 mil idag Västerås-Kjula-Ärla-Dunkern-Stjärnhov-Mariefred-Stallarholmen-Strängnäs-Västerås. Väg 223 mot Mariefred verkar vara en populär hojväg mötte bla en gul Triumph sporthoj och En Ducati monster.
Hela sträckan från avfarten Nykvarn vid mcdonalds till Strängnäs är riktigt trevlig mc-väg dock med riktigt mkt vilt på sina ställen.

25 mil i allt från tillfälligt uppehåll till ösregn.
Riktigt kul att köra några mil på vägar som jag uppfattade som enbart bärlager, hårt packat grus.
Det ingick förstås att vänta på att arbetet behövde hela vägens bredd några gånger.
1000012764.jpg

12,9 mil Mora-Rättvik-Furudal-Orsa-Mora
Blev kraftigt regn med kastvindar halvvägs men det gick snabbt över dock var jag inte speciellt glassugen på macken i Furudal efteråt....View attachment 514315
Tyckte jag såg en Sporthojtröja i Rättvik. Åkte tyvärr bil, eller det var kanske tur med tanke på vädret.

Det blev strax över 20 mil idag med Den Svarta Italienskan. Dels 7,5 mil t o r "startpunkten". Att ta sig ut från sta'n och sedan hem igen tar en stund....

Dels den egentliga turen som var en slinga på c:a 13 mil i trakterna nordöst Göteborg, söder om Trollhättan och nordväst om Alingsås. Det finns gott om härligt svängiga 70-vägar i de trakterna. 👍

1746211108653.png

22 mil idag med 30-åringen. Till Fottas mc i Ludvika sen via Grangärde till Björbo och vidare till Dala floda för lunch. Sen Borlänge och Torsång för en glass och hem igen till Fäggeby, Stora skedvi.
DSC_1087.JPGDSC_1088.JPG

Blev en sväng över till Lilleström Norge för ett rundestycke och kaffe, 70.1 mil. Väg 22 längs med sjön är riktigt trevlig. Fina vägar som lagas bättre där det behövs och strösslar inte med grus på asfalten som i Sverige, dock lite rädd för att det kommer komma en avi på posten..
Lillestrom.JPGLillestrom22.JPGLillestromrundestycke.JPG

Last edited:
Mil å mil. Mitt rättvisa schema…

I tisdags tog jag Kawa 750n för att titta på och provköra KLE500an. Lätt regn på hemvägen. Parkerades lite skitig.

I onsdags köpte jag KLE500an, tankade och åkte runt lite.

I torsdags var det mopperally med DT50MXen och 267 moppar till.

I går meckade jag KLE500 och åkte runt lite.

Idag tvättade jag Kawan och polerade aluminiumen. Lite fläckig efter vintersäsongen. Åkte och tankade och handlade mat. 4 mil. Det är långt till affären i Stockholm.
Bytte till den redan tvättade TDM900an och tankade den också och klämde 10 mil med den.

Det är körigt men jag klagar inte. 🙂

Ska man ha tre hojar?
Jo tre hojar ska man ha. Ska man ha fyra? Det tror jag inte.
Två moppar? Nej en gammal klass 2 offroad räcker gott.

Bilen ja, den står fortfarande på sina dubbfria. Kanske skulle byta till sommardäck i veckan.
Bilen är i alla fall nytvättad. 👍

Det blev strax över 20 mil idag med Den Svarta Italienskan. Dels 7,5 mil t o r "startpunkten". Att ta sig ut från sta'n och sedan hem igen tar en stund....

Dels den egentliga turen som var en slinga på c:a 13 mil i trakterna nordöst Göteborg, söder om Trollhättan och nordväst om Alingsås. Det finns gott om härligt svängiga 70-vägar i de trakterna. 👍

View attachment 514330
Min hemmabana.

Nyheter
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år