Hur många mil körde du i dag?

10-11 mil, mest ärenden via de trevligare vägarna i nejden. Inga missöden. Mötande bilister har ljussignalerat på mig ett bra tag och jag har dragits med uselt ljus, halvljus bättre än hel. Jag sänkte ljusinställningen lite på måfå mot garageporten, svängde sen in på carspect och den hygglige besiktningsmannen kollade inställningen, free of charge, som nu istället var något låg. Ska mörkertestas också.

Nu var det bara vita dekalade bilar med ljusramp på taket som blinkade. De är väl glada att se motorcyklar på vägarna igen, vårtecken. Så många poliser känner jag inte.

7 mil men med snöskoter i jakten på en förrymd Jämthund. Rymde då ett gångjärn på hundgården helt oförklarligt gått sönder. Tack och lov har han återfunnits oskadd efter att skällt älg i ca 80 cm djup snö.

Idag vart 2,5 mil enduro körning.. Va lite sämre grepp i nysnön... Inatt blir de kallt å de kommer å frysa på..

6 mil idag med nya hojen.
Blir regn och dåligt väder ett tag igen, så den torra och ibland solglimtande senare eftermiddagen idag får man vara tacksam för.

Bifogat

• 0835FCD8-4C31-4F14-B460-0A85CC40D7CB.jpeg
    0835FCD8-4C31-4F14-B460-0A85CC40D7CB.jpeg
    3.2 MB · Visningar: 31
  • 0BB8CF23-7515-447A-8478-20875CBF5878.jpeg
    0BB8CF23-7515-447A-8478-20875CBF5878.jpeg
    4.6 MB · Visningar: 31
Jag har inte sett en hoj på vägarna sen november. Förra veckan snöade det rejält, i går regnade det hela dan och var 3 grader, vem kör hoj då?

Kan ju hända att vädret i övriga landet inte är samma som i Stockholm? ;) Skåne hade väl 12 plus och sol igår tex. Då skulle jag kunna tänka mig att köra.

Kan ju hända att vädret i övriga landet inte är samma som i Stockholm? ;) Skåne hade väl 12 plus och sol igår tex. Då skulle jag kunna tänka mig att köra.
Vet inte inte om det skiljde sig, men 8gr såg jag på termometern, även på hojens utetemp mätare.
Men fuktigt värre.
Bara halva eftermiddagen som var duglig, och då mest de stora vägarna.

6 grader i 08:a, 1.2 mil, känna på väglaget, kallt, grus och vått.
Ingen hit, väntar ett tag till, kanske runt påsk?
Novis mc-åkare

Idag 3,5mil till jobbet, premiär för årets pendling! 2 plusgrader är lite svalt, men kör man inte längre än så så går det bra. Det blir lika långt hem, minst! :yoparty

Vet inte inte om det skiljde sig, men 8gr såg jag på termometern, även på hojens utetemp mätare.
Men fuktigt värre.
Bara halva eftermiddagen som var duglig, och då mest de stora vägarna.
Temperaturen jag fått till mig kom från svärmor, via frun, så vem vet, den kanske blivit någotjusterad åt glädjehållet? ;) Detta var i de nordvästra delarna av Skåne. Själv satt man hemma i sydvästra delarna av småland och hade väl 7-8 plus men grått och fuktigt. :( Men idag blev det 6 km på moped till jobbet, ett steg närmre några mil på hojen, äntligen. ;)

Det blev att damma av 3 av hojarna idag.
Först ut blev sambons Tiger 800 sedan min Tiger 1200.
3:e rundan blev med VF1000R:en ,det var första gången jag testade henne sedan jag köpte den i December.Härlig gammal maskin!! Så tot blev det ca 8 mil i solsken och 10gr!!

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back