Hur många mil brukar du snitta per säsong???

Görgo

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2012
Hoj
Gsx-r 600 -02
Ja, hur många blir det egentligen? Själv har man hunnit med ganska så exakt 1000 mil sedan Juni förra året,avställd slutet på september, för å sedan plocka ut han igen i mars..(Ja jag vet att det var lite tidigt...)
Antal mil varierar ju såklart lite beroende på vad för sorts hoj du kör...men i detta fall rör det sig om en sporthoj....
1000 mil anser jag ändå vara relativt mycket, eller?

Brukar försöka hinna med 1000-1500, jobbar tyvärr så jäkla mycket. Sen beror det på vart MC-semestern går också. I år blir förhoppningsvis ett bra år, hunnit 400 mil hittils.

Hunnit med ca 400 mil hittills i år....någon s.k mc semester har det inte hunnits med på ovan nämnda 1000 mil, den siffran känns som om man hade kunnat pressa upp rätt rejält om man gav sig iväg på en längre tur ner igenom...

runt 300 mil med sen slutet av mars

Förra säsongen som var min första så blev det 800 mil!
Iår ska 1000-vallen spräckas med en inkluderad resa på 400 mil :rock

Sisådär en 100-120 med Permon..!

Nuförtiden ligger det mellan 400 - 700 mil per år beroende på semestermål och mängden egentid under säsongen.
Brukar garagera i början av november och plockar ut i månadsskiftet mars/april om vädret tillåter.

I ett tidigare liv låg jag runt 1500 mil/år men då ingick en längre semesterresa varje sommar.

Jag kör exakt 24,7 mil per år sen tar bensinen slut och jag ställer in hojen till nästa år :hej

450 mil sen början av maj. Sagt att jag ska köra 800 mil den här säsongen men det kommer jag slå med råge om jag fortsätter så här...

Sisådär en 100-120 med Permon..!

Gillar verkligen att du trots allt kan vara så jord nära!! Om jag hamnat i din stol tror jag att jag hade varit förbannad på hela världen och mest av allt på mig själv.

Keep up the good work är verkligen imponerad av dig:tummenupp:tummenupp

Edit: Har läst din tråd innan och den berörde mig har den i bakhuvudet ofta när jag är ute och åker, Vet inte varför jag inte skrivit i den men nu när jag såg ditt nick så vart jag bara tvungen att kommentera.

Tycker du är en väldigt stark person!!!

Last edited:
Gillar verkligen att du trots allt kan vara så jord nära!! Om jag hamnat i din stol tror jag att jag hade varit förbannad på hela världen och mest av allt på mig själv.

Keep up the good work är verkligen imponerad av dig:tummenupp:tummenupp

Edit: Har läst din tråd innan och den berörde mig har den i bakhuvudet ofta när jag är ute och åker, Vet inte varför jag inte skrivit i den men nu när jag såg ditt nick så vart jag bara tvungen att kommentera.

Tycker du är en väldigt stark person!!!

Tack så hemskt mycket,
men nu får vi sluta spamma sönder tråden!

snittar 2400 mil per år
kört 700 mil redan så i år kanske det rullar på lite mer an vanligt
väder och vind som avgör
kör än så länge bara i swe inte nåt utomlands

Tack så hemskt mycket,
men nu får vi sluta spamma sönder tråden!

laidback? Läste mojja83:s inlägg och förstod plötsligt vem du är. Jag är väl en av dom få som inte vågat/orkat/fixar ditt inlägg "konsekvenser av hojåkning". Men jag lovar dig, jag skall läsa det. Hatten av så länge, skitkul att du orkar vara med i forumet.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT