Hur många kommer till MotoGP på Anderstorp 2007?

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date

Hur många besökare skulle det bli på en MotoGP-tävling i Sverige?

• Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
Nej, jag är varken full eller förvirrad :D

Tänkte bara det kunde vara kul att höra hur många besökare ni tror att en MotoGP-tävling (alla 3 klasserna) skulle kunna dra på racedagen om den tex hölls på Anderstorp.
Ta ingen hänsyn till hur mycket läktarplatser det finns utan utgå i från att alla får plats.

Skulle det komma fler än 50.000 personer?

Du har för mycket fritid....klistra på Rizla klibborna istället ! :hihi

Ser ut som vi tror samma resultat också :-)

Det skulle inte komma fler nu än vad det gjorde på den tiden det begav sig, alltså 20-25' sisådär.
Tanken är vacker men det lär aldrig mer köras något GP-VM på torpet.

jag tror det skulle bli fullt hus väldigt många från våra grannländer som skulle komma men chansen att det skulle komma ett GP till sverige är obefintligt :(

Inte fler än 20.000 och den mediala uppmärksamheten skulle sträcka sig till "spritfesten" på campingen...

Hur många skulle komma om Mika Kallio egentligen hette fredrik svensson och var svensk och lika stor i media som Tony Richardson?

moto-gg skrev:
2150471 Hur många skulle komma om Mika Kallio egentligen hette fredrik svensson och var svensk och lika stor i media som Tony Richardson?
Jäkligt många!

Jag tror inte heller att MotoGP kommer komma tillbaka till Sverige inom överskådlig framtid, tyvärr.

sandstream skrev:
2150877 Jäkligt många!

Jag tror inte heller att MotoGP kommer komma tillbaka till Sverige inom överskådlig framtid, tyvärr.
MotoGP kommer aldrig att köras i Sverige igen, tyvärr. :(

Jag tror att det skulle komma fler än tidigare när man körde på mossen.
Men inte över 50000. Kan STCC släpa med sig 15000 pers, visserligen med massa sponsorbiljetter, skulle det komma ett stort antal till ett VM på mossen.
Sen tyvärr, innan vi har en anläggning med VM-status kommer det förmodligen aldrig hända igen.
Men ett nordiskt GP vore en trevlig dröm igen, inget är omöjligt, bara svårt..

Om man tittar på t.ex. GP:t i Qatar så verkar ju inte antalet åskådare på plats vara det enda som har betydelse. Sen tror jag iofs att en rejäl anläggning nånstans i södra Sverige skulle kunna dra en hel del folk om man höll tävlingar i flera olika hoj- och bil-klasser. Det som krävs är väl att nån vågar satsa, vilket kanske inte är så troligt. :gnissla

Kanske frågan behöver delas upp i två delar, dels hur många svenskar som skulle åka på ett GP hemma, vilket kanske skulle röra sig om 15 000 pers.
Men med tillresta från våra grannländer och framförallt Tyskland och Holland så kunde det kanske bli upp mot 50 000 pers om det hålls i Augusti som förr då de flesta europeer har semester.
Men detta är naturligtvis bara en tankelek, det blir VM i trehjuling på åsen i höst (och EM ) något större än så tror jag inte på här hemma under överskådlig tid

glöm inte finnarna.. om Kallio kör bra (i 250?)
så bidrar de tungt till publiktillströmningen (och spritfesten)

Last edited:
Kommer inte att ske innan vi har fått till dels en bana som håller GP-klass. Skulle tro att Viking Park är den som har bäst chans. Del två är att få till en funktionärskår som är proffsig. Del tre är att få till riktigt bra supportklasser att köra i samband med ett MotoGP. Tyvärr, Rookie 1000 räcker inte långt där.

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back