Hur många kör fortfarande? (snöfritt)

Har kört med motarden till och från ända tills förra helgen, nån gång måste man ju serva också :)

Var ute en sväng med R1an igår, givetvis utan lyse, blinkers, kåpor, regplåt osv men det var så förbannat roligt så jag kunde inte låta bli!

Har något perverst sug efter att ta en vända på julaftons morgon. Varför vet jag inte.

Kör till och från jobbet, kan bli lite kallt om händerna.
Hoppas kunna köra in i januari

Köpte en banhoj för några månader sedan. Testade honom i helgen, rätt som det var försvann gatubelysningen och det var som att dra en säck över hjälmen. Tvärnit, u-sväng och maklig fart tills man hittade tillbaka till ledsynen.

Självklart! Kom precis in från en vända, SATAN vad kallt det blir om händerna.
Jag ska vara ute hela dagen imorgon hade jag tänkt, någon som vet något bra tips om hur jag kan hålla värmen i tassarna?

Varje dag från kl 08.00 -17.00 är så illa tvungen :D Men vintersulorna är på (där baksulan redan börjar sjunga på sista versen)handtagsvärmarna brinner för fullt och styrmuffarna är ovärderliga om man ska köra med tunnare sommarhandskar (slipper ta av sig vid varje ställe för att skriva i blocket)
Och så den ständiga kommentaren i hissen "är det inte kallt att åka mc nu?" :rolleyes: haha ja det e underbart...

Och så den ständiga kommentaren i hissen "är det inte kallt att åka mc nu?" haha ja det e underbart...

Haha, ja den har man hört några gånger. Vad tror dom? -Nejdå, ingen fara, jag ska ner och bada av mig svetten efteråt!!

Javisst, var ute igår em, var så jävla skönt:tummenupp även att bara dundra fram på E4:an är uppskattat efter ett par veckors paus. Kul att se några andra lika galna ute på vägarna, då kan man inte låta bli att få ett extra leende på läpparna under hjälmen:)

köra under julen och mellandagarna?, självklart om det är frostfritt. Risken finns att det blir som förra julen, har dock inget emot det:yoparty om det innebär att det går att köra hoj.

Jo visst kör man körde före före lördagen, va riktigt pis väder men jag kunde inte låta bli, bara inte det är halt och snö och sånt skit!

Jag håller med dig som önskar sig +grader och torra vägar, det gör jag med! + ett nytt jobb!:yoparty

Blev varslat för en månad sen! :huvet

Självklart! Kom precis in från en vända, SATAN vad kallt det blir om händerna.
Jag ska vara ute hela dagen imorgon hade jag tänkt, någon som vet något bra tips om hur jag kan hålla värmen i tassarna?

Tunna latexhandskar is da shit! :tummenupp
...och få inga konstiga idéer nu...
Ta på dig dem under dina racehandskar så ska du se att du slipper frysa.

Now, kanske blir svårt att få fatt på ett par ifall du ska ut om ett par timmar. Kanske diskhandskar? Grejen är att det ska vara vindtätt iaf.

Om du provar, säg hur det gick :)

Har inte kört på 1½ månad... Vi har ju fortfarande plusgrader... Men hojen e vinteriserad och dessutom e det jävligt kallt... Jag spar mig till våren ist =) Då jävlar blir det kul!

Vid +3 är det lite svårt att hålla värme i tassarna hela vägen och det drar lite kallt om ansiktet inne i hjälmen, men det är det värt :)

Köp en "rånarluva" och ha under hjälmen.
Tex. http://www.skoterdelen.se/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=2429&cat=1364
Ett par handskar som är ett nummer för stora med ett par tunna underhandskar i. Tex. http://www.addnature.com/product.asp?pf_id=ICEBREAKERGLOVELINER
Finns många olika varianter av underhandskar, intersport mfl brukar ha.
Funkar kanon till -10 iaf:tummenupp
Att köra när det är halt är en väldigt bra skola att lära sig att framförhållning är a och o:D

Varje dag från kl 08.00 -17.00 är så illa tvungen :D Men vintersulorna är på (där baksulan redan börjar sjunga på sista versen)handtagsvärmarna brinner för fullt och styrmuffarna är ovärderliga om man ska köra med tunnare sommarhandskar (slipper ta av sig vid varje ställe för att skriva i blocket)
Och så den ständiga kommentaren i hissen "är det inte kallt att åka mc nu?" :rolleyes: haha ja det e underbart...

Fördjävligt. Batteriet i fjärrdosan till dieselvärmaren tog slut igår, var jääättekallt när jag kom till bilen idag:D

Du vet att du är välkommen tillbaks:tungan :D

Last edited:
Tunna latexhandskar is da shit! :tummenupp
...och få inga konstiga idéer nu...
Ta på dig dem under dina racehandskar så ska du se att du slipper frysa.

Now, kanske blir svårt att få fatt på ett par ifall du ska ut om ett par timmar. Kanske diskhandskar? Grejen är att det ska vara vindtätt iaf.

Om du provar, säg hur det gick :)

Låter spännande, ska prova det! : )

Hämtade ut ett par vind/vattentäta arbetshandskar på jobbet som funkar utmärkt till att åka hoj i enda nackdelen är att dom inte har några skydd för mc åkning!

Fan bra tips med latexhandskarna, har inte testat men det måste ju fungera tycker man ju, måste testas nån dag! Jo en sak till... vinterdäck, är det inte så att man måste ha det nu... ? Inte för att jag har det eller kommer att ha det...

Kör varje dag till jobbet oavsett väder och har tänkt fortsätta med det fram till nästa vinter iaf. Bågen o kläderna blir så förbannat skitna när man är ute o rullar nu dock. Men men vi har klarat oss rätt bra från kylan i götet hittils iaf :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT