Hur många kör fortfarande? (snöfritt)

Fan bra tips med latexhandskarna, har inte testat men det måste ju fungera tycker man ju, måste testas nån dag! Jo en sak till... vinterdäck, är det inte så att man måste ha det nu... ? Inte för att jag har det eller kommer att ha det...

Nope, finns ingen vinterdäckslag för MC. Åas är det rätt självreglerande, inte många som skulle ge sig ut med 1mm sommardäck i vinterföre. Och de som gör det är troligen mest en fara för sig själva.

/Anders

Jag var ute och brattade en kort sväng med Kawan för två helger sedan.
"Svart-is" på delar av vägen gjorde det hela spännande. Nu är det ju inte lika kallt så om jag själv bara skulle kunnat så skulle jag skulle jag ta en längre repa i helgen.

Jag körde till besiktningen igår,,, fääään va sketen den blev men den gick igenom utan anmärkning :tummenupp man blev inte liiiite sugen på å köra mer nu...

Shit, är ni galna? Lär ju va svinigt scary o köra när det är minusgrader och eventuella isfläckar på vägen? :D

Drive safe! :rolleyes:

Så länge det inte är halt kör jag. Viserligen inte lika ofta som när det är varmt, men ändå.

Har ni nåt bra tips på att skydda hojen mot salt och annan sk_t då.
Min tanke är att köra ett bra tag till och har inte duschat hojen för att jag tror det skyddar mot salt.
Kan tectyl vara nåt?:va

Btw tack för tipset om latexhandskar...
:tummenupp :tummenupp :tummenupp

Kör fortfarande,:yoparty
Men inte ofta, ska passa in med jobb och ljusa timmar. Skulle alldrig tänka mig ställa ev när den är billig i försäkring som den är. :D

Japp är ute och kör när vädret tillåter och vägarna är torra.
Lite kyligt om fötterna och fingrarna trots att jag är bortskämd med värme i handtagen samt har fodrade gortex handskar så hjälper det inte riktigt.

Någon som har nåt tips på bra vinter vantar ?

Vart en runda i eftermiddagssolen idag, 7 mil grus med besten var inte fel i 6+ grader:tummenupp

R1 racer - Skit i vintervantar skaffa Biltemas eller Givis muffar istället så kan man åka med sina sköna sommarvantar under utan problem.

Körde rätt mycket till för nån vecka sedan, när jag vurpade med Kawan på underskylt regn i nedförsbacke. så den står på service nu.. men kör lite med Suzukin sålänge. blir nog lite Suzuki imorrn. handla lite och ta en liten omväg ;) det jobbiga när det är körväder, är det skitiga vattnet som skvätter upp på visiret så man inte ser mycket efter ett tag. +smutsig hoj :(. men annars kul.

Blev omkörd av en R1 på full spätta idag mellan Hedemora och Säter.

Någon som erkänner? :rolleyes:

Hehe faktum är att det var rätt ok väder i går! men orkade inte ta stora "vintertvätten" en gång till :näsblod

Jag känner samma sak. Hojen är påställd men parkerad och fixad för vintern.
Men är det som det varit den senaste månaden, dvs ca 5C så kan man ju absolut köra.

Funderar på ett par såna här mojänger nästa år. Inte snygga, men de funkar:

07R1200GSAdv6.jpg

Jag känner samma sak. Hojen är påställd men parkerad och fixad för vintern.
Men är det som det varit den senaste månaden, dvs ca 5C så kan man ju absolut köra.

Funderar på ett par såna här mojänger nästa år. Inte snygga, men de funkar:

Hehe ser sköna ut, funkar dom till clip-ons tro :D

Nån mer?

Nån mer göteborgare som var ute och körde idag? Spände på hjälmen just som regnet kom, trevligt. Oförsäkrat, utan skylt, 4 grader, regn och med mysbyxor. Måste vara att man längtar till våren :rolleyes:

Ah det är ju bara 4 månader kvar, suck..

Kallt som faan, isfrusna fingrar, blöta o fläckvis farliga vägar, iskalla däck!

Faan va härligt att man även kan åka under vinterhalvåret numera o inte bara på sommaren !!! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT