Hur många kör fortfarande? (snöfritt)

Oliwen

Vintern e kort, det mesta snöar bort....
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
Yamaha XJR 1300
Är det många som kör fortfarande, eller många va kanske fel ord ;)

Själv körde jag idag och båda dagarna förra helgen, blir inga långa turer direkt men ändå.

Jodå. Eftersom trycksvärtan knappt hunnit torka på kortet (5/11) så jobbpendlar jag Bunkeflostrand-Lund så ofta vädret tillåter, dvs så länge det varken snöar eller spöregnar :tummenupp

Vid +3 är det lite svårt att hålla värme i tassarna hela vägen och det drar lite kallt om ansiktet inne i hjälmen, men det är det värt :)

Blev ca 25 mil förrförra söndagen, varav hälften grus. Plus lite pendling nu i början på veckan som var. Blev inget denna helg dock.

jag kör varje dag till skolan o tillbaka =) de va dock lite farligt när det va lite isigt på morgonen och jag inte kunde stanna vid ett rödljus föränn jag va halvvägs in i korsningen.. folk skrattade åt mig medans jag gick av och rullade tillbaka motorcykeln =) men men lifes a bitch

Skulle köra om det inte vore för att det låg en halvmeter snö överallt och -18 grader :(

Jag kör! Vid -8 va det jävligt kallt om fingrarna och ibland är det lite läskigt vid halka men i övrigt funkar det bra. Kör bara till jobbet och tillbaka så det är inga långa sträckor.

Hade sådan grym abstinens att jag var ute igår och körde, ca 10mil blev det. Men det blev kallt om tassarna. Lite otäckt mot slutet också då det var lite frost på vägen här och där, men men kul var det i alla fall.

I julklapp önskar jag mig + grader och torra vägar:yoparty

Hade sådan grym abstinens att jag var ute igår och körde, ca 10mil blev det. Men det blev kallt om tassarna. Lite otäckt mot slutet också då det var lite frost på vägen här och där, men men kul var det i alla fall.

I julklapp önskar jag mig + grader och torra vägar:yoparty

he he var precis ute & körde en runda, kallt som fan om Händer & näsa annas torrt på vägen, nu ska det ställas av någon månad

Givetvis. Vi är ett gäng på 4st som rastar hojarna när suget faller på. :)
Hoppas det blir en varm och torr vinter. :P

sista gången jag körde var det -3 de var lite för kallt

Verkar vara en del iaf :) Inte ofta man ser nån ute... Skulle vara nice som fan att dra ihop ett gäng och köra snart (sthlm) om det är bra väder under ledighetens tider haha.

Kasta smällare på varandra när vi kör under nyår på dagen haha

oliwen din viking, om jag får ihop hojen snart så kan jag hänga med på nån runda :D

om vädret tillåter ska jag ut o rasta järnhästen i mellandagarna vore kul o åka lite nu står den bara o fryser

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT