Hur många hästkrafter har ni i era hojar?

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Ni som har bänkat era, hur många hästar har ni fått ur dom? Och vad har ni gjort med dom för att få så mycket.
Jag ska bänka min i sommar, nån som har nåt tips på vart? :)
Ni som är ganska säkra på vad ni har i hojarna kan ju också säga ;) alltid kul att höra.. :D

Jag får väl börja med att säga att jag hoppas på 40hk ur min iaf :)

Härnborg skrev:
2657035 Ni som har bänkat era, hur många hästar har ni fått ur dom? Och vad har ni gjort med dom för att få så mycket.
Jag ska bänka min i sommar, nån som har nåt tips på vart? :)
Ni som är ganska säkra på vad ni har i hojarna kan ju också säga ;) alltid kul att höra.. :D

Jag får väl börja med att säga att jag hoppas på 40hk ur min iaf :)
Hoppas du på 40 bänkade häst? Jo tjenare!

Härnborg skrev:
2657042 Är det en omöjlighet med det trimmet jag har eller? :confused:
Jag har 36 med samma trimm så.. Eller ska vara samma trim.

Vill veta vad mr_helmut och svanen hade i sina rotax snurrer, hade varigt kul å veta :D

Härnborg skrev:
2657054 Du var ju inte ens säker på vad du hade för trim ju..:va
Enligt den jag köpte den av va det 160 cc kit 35 mm gasare och pipan är garanterat inte orginal. Och på bänkpapprena jag fick med står de 36 häst. Kan scana in det åt dig.

Bifogat

• bänkpapper.JPG
    bänkpapper.JPG
    46.9 KB · Visningar: 79
Last edited:
leppe skrev:
2657077 Enligt den jag köpte den av va det 160 cc kit 35 mm gasare och pipan är garanterat inte orginal. Och på bänkpapprena jag fick med står de 36 häst. Kan scana in det åt dig.

okej, fan vad najs.. jag blev lite tveksam eftersom du sa; jag har samma trim som dig.. tror jag :tungan

EDIT: riktigt snyggt papper hörru ;)

:backontop

Härnborg skrev:
2657042 Är det en omöjlighet med det trimmet jag har eller? :confused:

Vadå lundgren varför kan man inte få ut 4hk med en 160kubik (jo jag vet den har låg trimningsgrad)cylle?
Härnberg du kan få ut 40hk på en scoterbänk;)

Ktm_exc skrev:
2657104 Vadå lundgren varför kan man inte få ut 4hk med en 160kubik (jo jag vet den har låg trimningsgrad)cylle?
Härnberg du kan få ut 40hk på en scoterbänk;)
För att köptrim ger sällan så hög effekt. Detta är baserat på bänkningspapper av en Rotax som hade 160cc. Den var bänkad till 35 hk i en riktig bänk. Satt nog banne mig en 36mm förgasare i den. Så jag tvivlar fortfarande. Men bevisa mig fel ;)

Loy skrev:
2657133 Japp, duvet, satte ju i nya magnesiumtitanstiftet från nrk för ett tag sen. Ger en hel del faktiskt.
Jasså, säger du det. Kanske värt att prova... :rolleyes:

Ska vara 34hp på veven i min hoj, men sen har jag ett varvstopp som begränsar effekten något. Så i slutändan uppskattar jag tyvärr inte mer än någonstans strax under 30 bhp. :(

Loy skrev:
2657133 Japp, duvet, satte ju i nya magnesiumtitanstiftet från nrk för ett tag sen. Ger en hel del faktiskt.
NRK hehe de var någe nytt märke:hihi
och till du trådskaparen bor du inte allt för långt bort kan du ju t,ex. bänka Hos MotoSpeed!

Mr.PB skrev:
2657166 NRK hehe de var någe nytt märke:hihi
och till du trådskaparen bor du inte allt för långt bort kan du ju t,ex. bänka Hos MotoSpeed!
Javisst. Norsk Rikskringkasting är riktiga grejjor! :fakta

Jag har väl runt 30 på bakan om det nu spelar någon roll.

Ktm_exc skrev:
2657104 Vadå lundgren varför kan man inte få ut 4hk med en 160kubik (jo jag vet den har låg trimningsgrad)cylle?
4 hk passa dej nu.. nu pratar vi alltså om enorma litereffekter här.. Du har alldelles rätt 4hk på 160cc jo de är väldigt låg trimningsgrad!
hehehehehehehe:hihi

Loy skrev:
2657181 Javisst. Norsk Rikskringkasting är riktiga grejjor! :fakta
haha jovisst:D

Last edited:
Mr.PB skrev:
2657206 4 hk passa dej nu.. nu pratar vi alltså om enorma litereffekter här.. Du har alldelles rätt 4hk på 160cc jo de är väldigt låg trimningsgrad!
hehehehehehehe:hihi

haha jovisst:D
Kanske inte riktigt så nej ;)

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...