Hur många här har aldrig vurpat?

Kracshkung eller mc-ola

• Antal röstningar
    0
Är det skillnad på vurpa eller krasha ?

Får nog reda ut vad som ska räknas som en vurpa först för att pollen ske ge nått.
Själv anser jag inte att en nedläggning av ren klantighet i typ 20km/h eller en omkulltippad hoj som står parkerad räknas.

Kan man köra hem skiten har man inte krashat.. :crash

Med cross & skoter, ja. Knappt en körning utan vurpa/krasch :brinnerup

Kan man vurpa med bil? :näsblod

Men med hojen, nope :)

minns inte riktigt men tror det är 3gånger på vägen och 5gånger på bana

skoteridioten skrev:
Med cross & skoter, ja. Knappt en körning utan vurpa/krasch :brinnerup

Kan man vurpa med bil? :näsblod

Men med hojen, nope :)

Hmm JA kan man ^^

Har vurpat/voltat me bil på avfart från motorväg. Men har inte MC kort än så det blir svårt :)

1 gång är ingen gång... 2 gånger är en gonggong. Hoppas det inte blir fler ! :rolleyes:

47 gånger senaste året. Men då har varje vurpa varit värdefull också.

Jag ser det nog som att vurpa är genvägen till framgång. Fast det beror ju på vart man gör det då också... Kan vara senvägen också...

Har vurpat typ... suck 2 gånger på 3 år, första gången så var det rullgrus i en skarp kurva, nicht güt, andra gången så blev jag påbackad av en stor jävla snuskvolvo, mitt knä tog livet av sej, min hoj fick en bucklig tank och krossade blinkers typ, och sliponet blev en aningens buckligt.

Vad menas med att vurpa? Att trilla omkull eller att få hjulsläpp med marksyning som påföljd eller att krocka eller att köra av vägen pga dåligt spårval eller för hög hastighet :va

Så, vad menas med att vurpa?

Farmer skrev:
har man aldrig vurpat har man aldrig kört tillräkligt hårt
Så Rossi som har en liten fall procent men ändå är mesta vinnare kör alltså enligt dig inte tillräckligt hårt :7peta känns inte som det stämmer va !!??

Jag är FÖRVÅNAD... Har haft 10 landsvägsreggade hojar som jag kanske kört tillsammans minst 15.000 mil med... Kan inte dra mig till minnes att jag vurpat med dessa... Har varit mycket nära lite nu och då... :näsblod Kan inte påstå att jag kör speciellt stillsamt. Undrar om inte jag har någon slags skyddsängel vid min sida...?

Med cross och enduro vurpar man minst en gång varje träningspass (ofta mycket mer... :rolleyes: Men det är ju något som hör till sportens tjusning! :tummenupp Är också lite paff att den största skadan jag fått under 25 års hojkörande av cross och enduro är en bruten stortå!! :va

Ska om ca 3 veckor flytta upp till kramfors... så då börjar väl rejsandet med Boost 2 så då lär väl min fina statistik försämras :näsblod :yoparty

/G

Last edited:
Jag antar att bara vurpor med landsvägshojar räknas, isf har jag bara vurpat en gång.

Räknar vi in mopeder,crossar och racerhojar så springer det iväg litta..... :crash

Jag var omkull på Falken förra året. Det hade börjat duggregna pyttelite, men eftersom det såg torrt ut i spåret så släppte jag inte av nämnvärt. Det skulle jag ha gjort. :rolleyes:

Hoppsan....

..nästan hälften har vurpat. Scheisse då vet man vad man har att vänta sig då kanske. Hittils har jag sluppit använda asfalten som "stödhjul", men så måningom händer det kanske. :(

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT