Hur många fuskar med tv-licensen?

Radio & Tv licensen är licensen för att få inneha en radio/tv-mottagare.

Markus skrev:
Inte lika lätt att smita kanske? :va
Jag tror det kan stämma, ska bara dubbelkolla i mitt uppslagsverk över saker som är så gudförbannat uppenbara att tom min katt förstår dom.

Edit: Ja det stämde!

När jag bodde i Österrike förra vintern fick vi en jäkligt jobbig TV-avgiftssnubbe på halsen. Till slut fick vi erkänna att vi hade TV (fast utan att ha den inkopplad till något nät, endast Xbox).
Han klargjorde även tydligt att avgiften kommer betalas av våra hyresvärdar. När vi påtalade detta för dom skrattade dom bokstavligt talat oss i ansiktet. "Är ni så dumma så ni skriver under..."
Detta är alltså inte endast ett svenskt problem..

Lösningen på vårt lilla dilemma var att vi flydde landet:) (har väl en inkassoskuld där när jag kommer ner i vinter...)

Kleiv skrev:
Då är det ju bara att skita att fylla i den rutan där det står att man har tv :rofl :rofl :rofl

Alla har ju inte tv så alla ska inte betala.

Kan bli svårt när de pratar om att göra om tv-avgiften till en medieavgift, den ska tydligen alla betala vare sig du har tv lr inte. Visst är det kul med skatter och avgifter!!

Tror jag skall skriva till P3 och be dem ändra lite i spellistorna. Det verkar ju som att jag och UT är ensamma huvudsponsorer till SVT/UR/SR och då ska vi väl ha något att säga till om tycker man.

Kuritas skrev:
Det verkar ju som att jag och UT är ensamma huvudsponsorer till SVT/UR/SR och då ska vi väl ha något att säga till om tycker man.

Du har missat poängen här tror jag, hela affärsidén går ju ut på att inte visa/spela vad folk vill se eller höra - det bestämmer lämpliga Partiföreträdare åt oss istället.

Suomalainen skrev:
Kan bli svårt när de pratar om att göra om tv-avgiften till en medieavgift, den ska tydligen alla betala vare sig du har tv lr inte. Visst är det kul med skatter och avgifter!!

Hahahe! Ska det dras på inkomsten? :confused: Jäfla flyt man nolltaxerar isf... :hihi

Förresten är det väl lite gött rebelliskt att inte betala licensen? A good way of sticking it to the man, sas.

försökte anmäla tv innehav en gång så jag fyllde i registreringslappen och skickade in den, samma registreringslapp kom tillbaka med posten efter några dagar :va

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg