Hur många fuskar med tv-licensen?

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
Hur stor chans är det att bli tvingad betala? Kan det bli frågan om ett polisiärt ingripande? Jag brukar vänligt men bestämt förklara att jag aldrig köper något av dörrförsäljare men nu har ja fått en jobbig jäkel på halsen!
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Det är ingen fara, du kan aldrig få böter eller straffavgift pga att du inte betalat licens. Du får ju äga en tv under en "provapåvecka" (eller två?). Nästa gång han kommer så säger du att du har just skaffat tv och vill gärna betala licens för den. dagen efter så skriver du ett mail till Radiotjänst där du säger att du sålt tvn och då slipper du betala.
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Säg till alla du känner att ringa dig innan dom kommer annars så öppnar du inte.
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
Telia ska börja sända tv via sitt bredband och då använder man ju ingen mottagare så då borde man ju få slippa betala licens? eller inte?

Ps. Jag har givetvis en plasma utan mottagare inbyggd. Ds.
 

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
UrbanTiger skrev:
Betala TV-licensen din jävla parasit :4skrika
Usch va otrevlig du är!

Jag kollar faktiskt extremt sällan på tv, och när jag väl kollar så är det till 99% på andra kanaler än sossekanalerna. Och dessa andra kanaler betalar jag för via hyran. Så nej, ja tänker inte betala om ja inte tvingas till det.
 

pogo

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2005
Ort
Sverige
Hoj
ER-6n -09
Gå in här:
http://www.informationsfrihet.se/
Där står precis vad lagen säger och vilka kryphål som finns!

Det är i princip helt ofarligt att inte betala tv licens. De har ingen makt att komma in i huset så säg vänligt men bestämt, "nej jag har ingen tv, nej du får inte komma in." Såvida de inte ser tv genom fönstret eller genom dörren! Kan kännas dumt även då de hör tvn, hehe!

Tänk på att de jobbar på ackord, så de gör allt för att sätta dit dig hehe!
Sätt hårt mot hårt! ;)
I värsta fall, gör som fubar säger, du får ha tv på prov i 15 dagar.
Det gjorde jag för 9 månader sen, än har ingen snubbe kommit tillbaka. Fast jag bor mitt i ingenstans också!

// Peter
 

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Jag betalar aldrig.
Vägrar kategoriskt att betala för skit så som Push-up, kommisionen, hej små knattar, kurs i trumspelning via UR, röda rummet etc. etc. etc.

Med våra skatter så borde det vara gratis.
Och till alla er som är så jävla glada över "fri TV" o allt vad det heter, glöm det. Det finns inget som garanterar att journalister är objektiva och program som inte gjorts med hjälp av journalister färgas ju av programskaparna. Man får bilda sig en egen uppfattning av saker o ting helt enkelt.

KJ
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
UrbanTiger skrev:
Skit samma vad du gör eller inte. Du har en TV och ska betala licens för det pungt slut. Det är så vi gör här i Sosselandet. Hoppas att dom lägger TV-avgiften via skattsedeln istället... yes vad jag ska jubla den dagen :banana

We love you... :pannkyss
 

Kleiv

Inte som dig...
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Compton
Hoj
R1 -04
UrbanTiger skrev:
Hoppas att dom lägger TV-avgiften via skattsedeln istället... yes vad jag ska jubla den dagen :banana


Då är det ju bara att skita att fylla i den rutan där det står att man har tv :rofl :rofl :rofl


Alla har ju inte tv så alla ska inte betala.
 

Agamemnon

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Svart ZX9R -98
UrbanTiger skrev:
Skit samma vad du gör eller inte. Du har en TV och ska betala licens för det pungt slut. Det är så vi gör här i Sosselandet. Hoppas att dom lägger TV-avgiften via skattsedeln istället... yes vad jag ska jubla den dagen :banana

:lol Du skulle må då va! Din lilla gråsosse :) Här får du en kram från mig oxå :pannkyss
 

Gothmog

Ny medlem
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
Bandit 1200S 2004
*suck* Sådana här trådar kommer alltid upp med jämna mellanrum på alla forum... Men även du har blivit upplyst nu.

Du öppnar dörren, säger vad du vill utom att du har TV eller skiter i att säga ett ord och stänger bara dörren.
Alternativt kan du säga att du har TV, men att han ska lycka till med att bevisa det och komma tillbaka med en husrannsakan men det är kanske lite onödigt om han skulle finna nöje i att trakassera dig personligen utanför lagens ramar. Givetvis ska du inte betala för något du inte vill ha, det moraliska felet ligger självklart på det vänstervridna tvångssamhällets sida som vanligt.
 

KarlJohan

Hög fart utjämnar hinder.
Gick med
1 Nov 2003
Ort
Kungälv, Oskarshamn o överallt där i mellan.
Hoj
Husaberg FE 400 *såld men kommer en likadan till hösten*
Gothmog skrev:
*suck* Sådana här trådar kommer alltid upp med jämna mellanrum på alla forum... Men även du har blivit upplyst nu.

Du öppnar dörren, säger vad du vill utom att du har TV eller skiter i att säga ett ord och stänger bara dörren.
Alternativt kan du säga att du har TV, men att han ska lycka till med att bevisa det och komma tillbaka med en husrannsakan men det är kanske lite onödigt om han skulle finna nöje i att trakassera dig personligen utanför lagens ramar. Givetvis ska du inte betala för något du inte vill ha, det moraliska felet ligger självklart på det vänstervridna tvångssamhällets sida som vanligt.


Word.
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
UrbanTiger skrev:
Det verkar vara solklart för alla nu då... betala eller sälj TV:n

Det räcker med att sälja TV-mottagaren (och radiomottagaren), det är den man betalar för :mattias

Jag betalar för de kanaler jag vill se på. De jag inte vill se på väljer jag bort och betalar därför inte för dem. Förlegat skattetrams bör avskaffas.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Dessutom är SVT så j-a dåligt att man borde få betalt för att kolla på skiten.
 

Joe Schmoe

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2004
Ort
stadens namn
Hoj
?
UrbanTiger skrev:
Hoppas att dom lägger TV-avgiften via skattsedeln istället... yes vad jag ska jubla den dagen :banana

Och den dagen börjar jag betala.

Kan inte förstå varför "tv-skatten" ska betalas på annat sätt. De säger att bara de som använder en tv ska betala vilket jag inte fattar riktigt. Jag använder ju inte narkomanvården men betalar för den ändå...

Är inte Radiotjänst bara ett stort AMS-projekt?
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Är det bara jag som betalar licensen? Kanske därför en del upplever SVTs utbud som dåligt, kanalerna får ju inga pengar!!!
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top