Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jävla materialsport!
Vi har kört med originaltank, snuskigt säkra och snabba tankningar med moddade plastdunkar.
ERF-tank, snabbtankutrustningar, snabbfästen... Ptttffff.![]()
Kör också original. Mest nyfiken. Har man 20-22literstank har man ju helt andra förutsättningar...
I Rec så räcker det med orginalgrejer. På en 600 så kan du köra i över en timme på en tank, de flesta tycker det är lagom att byta förare då. Då kan man också passa på att tanka.
Funkar på Torpet men inte på Knudan, det är inte många som orkar köra mer än en timme på Knudan med bibehållet racetempo.Kör man 1h 20min så slipper man göra ett depåstopp. Förlorar man 2-4s/varv den sista halvtimman pga trötthet blir det kanske 40-60s man förlorar på den halvtimman totalt.
Ett depåstopp med tankning tar 3-4minuter...
![]()
Funkar på Torpet men inte på Knudan, det är inte många som orkar köra mer än en timme på Knudan med bibehållet racetempo.
Kim Race Jenssen är dock ett unikum![]()
Jag rullade oxo rakt genom depån o bara fyllde soppa på Knutstorp i år..Funkar på Torpet men inte på Knudan, det är inte många som orkar köra mer än en timme på Knudan med bibehållet racetempo.
Ja fast du är ju en snoris så det räknas inteJag rullade oxo rakt genom depån o bara fyllde soppa på Knutstorp i år..Man hinner varva alla på en timme ungefär...
![]()
Samma strategi som vi använder. Sa till Tusse att kasta sig på Falken så vi slapp köra så länge i värmen...När vi körde NEC med min hoj så hade vi en inbucklad tank på 14 liter så att vi slapp köra så långa stinter.
Å andra sidan kunde vi köra tre långa stinter på Falken utan att tanka..............
I Rec så räcker det med orginalgrejer. På en 600 så kan du köra i över en timme på en tank, de flesta tycker det är lagom att byta förare då. Då kan man också passa på att tanka.
Inte totalt i 6h NEC![]()
Jag körde en lång stint på en timme och 23 minuter år 2005 på Falken innan jag tankade, detta med orginaltank och en motor som inte varvade ur, sexan i högfartarn är spännandeNej! Vi tankade två gånger. Långa stinnter på Falkenberg i sommras innebar ca 40min. De som var där håller nog med.
Ska dubbelkolla på mylaps.
Jo vi tankade två gånger.
Puhhhhhhh ja, i +33 var skinnställ knappast det mest ideala klädplagg man kunde ha. Jag drack och drack o drack och var ändå törstig. Just då var vi väldigt glada att behöva gå in och tanka med täta mellanrum. Och pissa behövde man inte heller göra.Nej! Vi tankade två gånger. Långa stinnter på Falkenberg i sommras innebar ca 40min. De som var där håller nog med.
Nej! Vi tankade två gånger. Långa stinnter på Falkenberg i sommras innebar ca 40min. De som var där håller nog med.
Om nån körde 1 timme och 40 minuter i rejstempo på Falkenberg i år så ska jag lägga mig ner och dö.Du menar 1.40![]()
Frågar dig om det är värt det, ja menar att köra så länge kan man verkligen prestera tillräckligt och när ni ändå får tanka 4 ggr på 6 timmar?
Sen är det roligare om alla får köra lika mycket och en timme är ganska lagom.
Tror vi ska satsa på det nästa år
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden