Hur många ERF team kör med 20++l tank?

Använder du större tank än orginal?

• Antal röstningar
    0
Jävla materialsport! :mad:

Vi har kört med originaltank, snuskigt säkra och snabba tankningar med moddade plastdunkar.

ERF-tank, snabbtankutrustningar, snabbfästen... Ptttffff. :tungan

Jävla materialsport! :mad:

Vi har kört med originaltank, snuskigt säkra och snabba tankningar med moddade plastdunkar.

ERF-tank, snabbtankutrustningar, snabbfästen... Ptttffff. :tungan

Kör också original. Mest nyfiken. Har man 20-22literstank har man ju helt andra förutsättningar...

Kör också original. Mest nyfiken. Har man 20-22literstank har man ju helt andra förutsättningar...

I Rec så räcker det med orginalgrejer. På en 600 så kan du köra i över en timme på en tank, de flesta tycker det är lagom att byta förare då :-). Då kan man också passa på att tanka.

När vi körde NEC med min hoj så hade vi en inbucklad tank på 14 liter så att vi slapp köra så långa stinter.

I Rec så räcker det med orginalgrejer. På en 600 så kan du köra i över en timme på en tank, de flesta tycker det är lagom att byta förare då :-). Då kan man också passa på att tanka.

Kör man 1h 20min så slipper man göra ett depåstopp. Förlorar man 2-4s/varv den sista halvtimman pga trötthet blir det kanske 40-60s man förlorar på den halvtimman totalt.
Ett depåstopp med tankning tar 3-4minuter...

:yoparty

Kör man 1h 20min så slipper man göra ett depåstopp. Förlorar man 2-4s/varv den sista halvtimman pga trötthet blir det kanske 40-60s man förlorar på den halvtimman totalt.
Ett depåstopp med tankning tar 3-4minuter...

:yoparty
Funkar på Torpet men inte på Knudan, det är inte många som orkar köra mer än en timme på Knudan med bibehållet racetempo.

Kim Race Jenssen är dock ett unikum :yoparty

Funkar på Torpet men inte på Knudan, det är inte många som orkar köra mer än en timme på Knudan med bibehållet racetempo.

Kim Race Jenssen är dock ett unikum :yoparty

Stämmer säkert bra det. Man hinner ju vila på ett helt annat sätt på Anderstorp än de andra små banorna.

Helvete va vältränad man får vara då:D

När vi körde NEC med min hoj så hade vi en inbucklad tank på 14 liter så att vi slapp köra så långa stinter.
Samma strategi som vi använder. Sa till Tusse att kasta sig på Falken så vi slapp köra så länge i värmen... :rolleyes:
Vi funderar dock på att bygga om vår nu, den måste ju ändå fixas till. Vi behövde tanka efter 45 minuter på Torpet.
Nån som vet var man gör sånt till en vettig peng?

Den enda banan vi kunde köra över en timma på 15 l var Knutstorp övriga banor mellan 50-60 minuter.

Vi brukade köra tills reservlampan lyste + 2 varv.

Upplevde att 1000cc drog mindre bensin??

Vi i union racing har en anabola tank som inte någon av oss har klarat att tömma på en stint. Å andra sidan kunde vi köra tre långa stinter på Falken utan att tanka..............

klarar ni er så länge på en tank?

Vi körde rec på karlskoga med en cbr 600 05:a och efter 42 min började hojen rycka pga lite soppa.

På min hoj verkar det inte gå att lita på tanklampan för den lyser inte alltid då det börjar bli lite, beror nog troligen på tankfoamen som ställer till det där.

Hur länge klarar ni andra er på en tank med 600cc?

Nej! Vi tankade två gånger. Långa stinnter på Falkenberg i sommras innebar ca 40min. De som var där håller nog med.

Ska dubbelkolla på mylaps.

Jo vi tankade två gånger.
Jag körde en lång stint på en timme och 23 minuter år 2005 på Falken innan jag tankade, detta med orginaltank och en motor som inte varvade ur, sexan i högfartarn är spännande :gnissla

Nej! Vi tankade två gånger. Långa stinnter på Falkenberg i sommras innebar ca 40min. De som var där håller nog med.

Puhhhhhhh ja, i +33 var skinnställ knappast det mest ideala klädplagg man kunde ha. Jag drack och drack o drack och var ändå törstig. Just då var vi väldigt glada att behöva gå in och tanka med täta mellanrum. Och pissa behövde man inte heller göra.

Ingen som vet var man bygger om en kraschad tank till oversize?

Du menar 1.40 :va
Frågar dig om det är värt det, ja menar att köra så länge kan man verkligen prestera tillräckligt och när ni ändå får tanka 4 ggr på 6 timmar?

Sen är det roligare om alla får köra lika mycket och en timme är ganska lagom.
Tror vi ska satsa på det nästa år

Du menar 1.40 :va
Frågar dig om det är värt det, ja menar att köra så länge kan man verkligen prestera tillräckligt och när ni ändå får tanka 4 ggr på 6 timmar?

Sen är det roligare om alla får köra lika mycket och en timme är ganska lagom.
Tror vi ska satsa på det nästa år
Om nån körde 1 timme och 40 minuter i rejstempo på Falkenberg i år så ska jag lägga mig ner och dö. :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT